Десет големи съоръжения на автомагистралите "Тракия и "Хемус" са ремонтирани през 2019 г. Това съобщават от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура". Ремонтирани са пет виадукта на магистрала "Тракия" и четири на "Хемус" и тръбата за София на тунел "Витиня".
Стойността на вложените средства от републиканския бюджет е близо 65,3 млн. лв.
Съоръженията по магистралите се обновяват по график, след като са обследвани и приоритизирани в реда, по който трябва да бъдат ремонтирани, в зависимост от състоянието им. Строителните дейности са наложителни и не търпят отлагане, защото гарантират сигурността и безопасността на шофьори и пътници, посочват от АПИ.
През декември беше пуснато движението по изцяло обновеното платно за Варна на виадукта при 19-ти км на магистрала "Хемус" при с. Потоп, и "Коренишки дол" при 36-ти км на магистрала "Хемус".
Преди началото на активния летен сезон беше пуснат трафикът и по обновените платна за Варна на виадуктите при 37-ми и 51-ви км /"Разлив"/ на "Хемус" и по платната за Бургас на виадуктите при 13-ти, 15-ти и 20-ти км на "Тракия". През есента бяха ремонтирани и платната за Бургас на съоръженията при 17-ти и 18-ти км на магистрала "Тракия".
Ремонтът на тръбата за София на тунел "Витиня" на магистрала "Хемус" продължава и през следващата година. На съоръжението са направени множество проучвания и експертизи, въз основа на които са предприети аварийно-възстановителни дейности. Предстои привеждането на съоръжението в съответствие с европейската директива за минималните изисквания за безопасност на тунелите на Трансевропейската пътна мрежа. Предвижда се ремонтните дейности в тръбата за София на тунел "Витиня" да приключат през 2020 г. Ремонтираната тръба ще е с модерни системи за пожароизвестяване, вентилация, видеонаблюдение, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, с които се осигуряват безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент, с каквито разполага в момента тръбата за Варна.
АПИ продължава и обновяването на мостовите съоръжения по автомагистралите, които не са ремонтирани от построяването им преди повече от 30 години. Догодина се планира ремонт на платната за София на виадуктите при 13-ти, 15-ти, 17-ти, 18-ти и 20-ти км на магистрала "Тракия", платната за София на виадукта при 19-ти км, двата моста при 35-ти км на магистрала "Хемус" и платната за Варна на мостовете при 33-ти и 34-ти км на "Хемус". Ще се ремонтират носещите колони на съоръженията при 19-ти, 33-ти, 34-ти, 35-ти, 36-ти км /"Коренишки дол"/, двата моста при 37-ми км на "Хемус" и при 37-ми км на "Тракия". Планира се ремонт и на съоръженията при пътните възли "Ботевград" - при 47-ми км, "Правец" - при 52-ри км, и "Джурово" - при 67-ти км на магистрала "Хемус".


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”