С усилващи мрежи се изгражда част от третата конструктивна облицовка на тръбата за София на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“. След като тя бъде поставена ще се положи хидроизолацията и последната четвърта облицовка на съоръжението, съобщават от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Преди да се достигне до този етап от работата тръбата е била укрепена с 55 км анкери. Дължината на един е 12 метра и се вкарва в стените за връзка между отделните облицовки и скалния масив, обясняват от АПИ. При стартирането на ремонтните дейности в тръбата за София са били открити множество пукнатини в облицовката и кухини. За запълването им и за да се заздрави съоръжението са използвани над 2500 куб. метра бетон, допълват от пътното ведомство.
„Витиня“ е най-дългият пътен тунел - 1195 м, и е в експлоатация от 1984 г.
Миналата година на съоръжението са били направени множество проучвания и експертизи, въз основа на които са били предприети аварийно-възстановителни дейности, за да се приведе в съответствие с европейската директива 2004/54/ЕО за минималните изисквания за безопасност на тунелите на Трансевропейската пътна мрежа (TEN-T). В тази връзка ще бъдат направени и три напречни връзки - две пешеходни и една пътна, които ще свързват двете тръби на тунела, които ще се използват в случай на пътен инцидент. По този начин съоръжението изцяло ще отговаря на европейските изисквания.
Изпълнител на обекта е „Автомагистрали“ ЕАД. Очаква се строителните дейности да завършат през втората половина на 2020 г. Индикативната стойност на аварийно-възстановителните работи е около 50 млн. лв. Ремонтираната тръба ще е с нова облицовка, хидроизолация, отводнителна и дренажна система, асфалтова настилка, пожароизвестяване, вентилация, видеонаблюдение, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, каквито има в ремонтираната тръба за Варна.
Припомняме, че ремонтът на тунел "Витиня" започна през юни 2016 г. с работа по тръбата в посока Варна. Тя беше отворена за движение през септември 2017 г., а ремонтът струваше над 22 млн. лв. Няколко дни по-късно започна ремонтът на тръбата за София, а тогавашният министър на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, който в момента е заместник-министър, обеща, че работата ще приключи само за два месеца.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни