„Чисто икономически, ако някой от кредиторите реши да постави БДЖ в несъстоятелност няма да има проблем. Активите не могат да покрият 60% от задълженията“, посочи той.
Проф. Ананиев смята, че ситуацията в българските железници не се различава от тази в други държавни предприятия. Според него държавната железница изостава като технология и визия поне с 20 години.
"През първото полугодие са превозени 3,7 млн. тона товари, което е само с 15 хиляди по-малко спрямо същия период от миналата година. За сравнение, имало е и години, когато железницата е превозвала 70 млн. тона, като през последните години се задържа в диапазона 10 – 12 млн. тона товари годишно", отбеляза експертът.
Той съобщи, че на пазара има 13 железопътни превозвачи, от които 6-7 са активни.
„Наблюдава се едно сегментиране на пазара, като себестойността на превозите в държавното предприятие БДЖ и разходите не могат да бъдат покрити от приходите“, пресмята проф. Ананиев.
Според него причините за ситуацията в държавната железница се изразяват в липсата на гъвкавост и търговска политика, и по-ефективното изпълнения по веригата на доставки от частните превозвачи.
„Ако БДЖ изчезне, това няма да се превърне в транспортен проблем. Въпрос на време е докога политическото ръководство ще налива средства в БДЖ“, риторично попита експертът.
Целия разговор гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
преди 5 години Докога? Докато не решат, че България няма нужда от държавна железница и не я разпродадат... отговор Сигнализирай за неуместен коментар