Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ ще създаде и управлява електронна информационна система, която да обслужва дейността по обучението и изпитите за придобиване на квалификация на професионалните шофьори.
Това предвиждат промени в наредба № 41за условията и реда за провеждане на обучение на водачите на автомобили за превоз на пътници и товари и за условията и реда за провеждане на изпитите за придобиване на начална квалификация.
Предложенията за поправки са изготвени от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и са публикувани за обсъждане на портала за обществени консултации strategy.bg. Крайният срок за подаване на становища е 11 май.
Достъп до системата ще имат чиновниците от агенцията и преподавателите.
В системата ще е включен регистър на кандидатите за придобиване на карта за квалификация на водача. Данните им ще се вписват от учебните центрове, както и данните на преподавателите и превозните средства, с които се извършва обучението. При вписването в регистъра ще се прави автоматична проверка дали кандидатът отговаря на изискванията за започване на съответното обучение – възраст, притежавани категории, необходим стаж като водач и други.
Системата ще генерира график за провеждане на обученията на групите за придобиване на начална квалификация и за периодично обучение и график за провеждане на индивидуално обучение. При съставянето на графика ще се проверява автоматично дневната натовареност на преподавателите и на кандидатите, за да не се допуска надвишаване на допустимия брой учебни часове за деня.
С въвеждането на електронния регистър и електронния график ще отпадне задължението учебните центрове да представят в съответното регионално звено на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ графика за провеждане на обучението и списъка на лицата, които ще бъдат обучавани в конкретния курс, и информацията за лицата, на които са издадени удостоверения за професионална квалификация през предходния месец.
В системата ще се създава и води и учебен дневник за провеждане на теоретичното обучение за всяка група.
Предвижда се и увеличаване на времето на изпита за теста и решаването на казусите от водачите от 120 на 240 минути. Броят на казусите за решаване се увеличава от 2 на 4, но се запазва броят на затворените и отворените въпроси в теста – съответно 60 и 20.
Заявленията за издаване на карта на водача ще могат да се подават и по електронен път, предвиждат още промените. Кандидатите ще могат да си получат картата и с куриер.


Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ