„На онлайн търговците ще бъде забранено да публикуват фалшиви и неверни отзиви на потребители, посочи той. – Трябва да се направи опит да бъдат класифицирани нещата, които облъчват потребителите по различни начини, за да са наясно дали посланията са автентични.“
Маргаритов уточни, че в проекта за промени в Закона за защита на потребителите се въвеждат задължения за доставчиците на онлайн местата за електронна търговия да бъдат по-отговорни към потока на информация, който се изсипва към потребителите и потвърди, че "в онлайн пространството никога нищо няма да изчезне“.
По думите му критериите, по които се осъществява класирането в търсачките на платформите на онлайн магазините, ще съдържат ясна информация за потребителя, от която той да разбере по какви признаци е направено класирането.
"Освен търговеца в един онлайн магазин, може да има и други, които използват тази платформа. Този, който стопанисва магазина, трябва да ви информира, че това класиране е направено например на база най-много търсения – най-много автентични отзиви от потребители, най-много сключени сделки с потребители. Тогава ще можете да сте наясно защо най-отгоре ви се появят търговецът "Х", посочи Маргаритов.
Той потвърди, че лицата, които стопанисват онлайн магазините, ще бъдат длъжни да информират потребителите и за това кой от тези, които са в списъка и предлагат стоки, е търговец и кой е физическо лице.
"Потребителското законодателство защитава потребителя, когато той си купува стока от търговец", напомни председателят на Комисията за защита на потребителите.
Маргаритов разкри, че най-честите оплаквания при онлайн пазаруването са свързани с правото на отказ или разминавания между това, което е поръчано и това, което е доставено.
"Някои търговци препятстват това право на потребителите. Когато пазаруваме в интернет, в огромния брой случай, имаме право да върнем закупеното в 14-дневен срок, и то само защото то не ни е харесало", напомни експертът.
Как ще се доказва качеството на даден продукт? Защитени ли ще са потребителите при онлайн покупки? Какви са най-честите нарушения на онлайн търговците? Кога ще им се търси отговорност при разминаване в качеството на стоките в различните страни? Ще съответстват ли санкциите на нелоялната търговска практика?
Вижте целия разговор във видео материала на Bulgaria ON AIR.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”