IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пивоварите у нас инвестираха 25 млн. лв. през първото полугодие

Продажбите на бира в България бележат ръст от 4% в сравнение със същия период на миналата година, но все още не са на нивата от предкризисната 2019 г.

14:54 | 20.07.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив, Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив, Ройтерс

Капиталовите инвестиции на пивоварните компании у нас за поддържането на висок стандарт в производството и логистиката на бира за първите шест месеца на тази година вече са 25 млн. лева. Компаниите, членове на "Съюз на пивоварите в България" (СПБ) разшириха продуктовата си листа с десет нови марки и асортимента бира, съобщи браншовата организация.

Продажбите на пенливото пиво бележат ръст от 4% в сравнение със същия период на миналата година, но все още не са на нивата от предкризисната 2019 г. Данните излизат на професионалния празник на българските пивовари, който се отбелязва на Илинден, когато е и пикът на бирения сезон.

Национално проучване на „Ипсос“ в България, проведено от 19 до 25 май сред градското население на страната, с възраст на респондентите от 18 до 69 години, показва, че пивото продължава да е най-често консумираната у нас напитка след водата. 62% от българите пият бира поне веднъж седмично, а 47 на сто, или с 11 пр. пункта повече от миналата година, са убедени, че тя е подходящо за тях питие. За 33% от анкетираните умерената консумация на пенливата напитка е част от здравословния начин на живот, а 26% са убедени, че тя е модерен и отговарящ на съвременните изисквания продукт.

Българските пивовари са лидери в изпълнението на общоевропейския ангажимент на индустрията за доброволно представяне на хранителна информация за бирата. Резултатите от мониторинга на Европейската комисия показват, че 100% от произвежданите в страната бири имат на етикетите си списък на съставките и на енергийната стойност на съответната марка пиво.

"От СПБ сме категорични, че социалната отговорност на бранша допринася за високата репутация на българските пивовари като отговорни производители и работодатели. През последните три години общо социалните инвестиции в сектора надхвърлят 7 млн. лева. Те са насочени най-вече към програми за развитие на човешкия капитал, принос към местните общности, превантивни кампании и зелени инициативи“, коментира изпълнителният директор на сдружението Ивана Радомирова.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:46 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още