Тя съобщи, че себестойността на единица продукт е много по-ниска при компаниите, които са въвели иновации. "Умният” бизнес е подготвен и може да удържи на тези непредвидени и форсмажорни причини", убедена е Радомирова.
Тя отбеляза, че в началото на войната е имало напрежение, тъй като някои компании внасят стъклен амбалаж от Украйна. „Това е преодоляно, но очакванията все пак не са позитивни“, коментира експертът.
Според Радомирова на глобално ниво индустрията е изправена пред много големи предизвикателства. Тя обаче е категорична, че към момента няма недостиг на каквито и да е материали и суровини, които да затрудняват работата на компаниите в България, като уточни, че сега е началото на пиковия сезон, когато се осигурява 60% от пивото в страната.
По думите на Радомирова всяка компания сама взема решения какви да са цените на пивото, но последните статистически данни показват, че има лек ръст.
“Все още няма анализи и прогноза на ниво бранш как ще се развива цялостно индустрията. Със сигурност се знае, че винаги, когато има инфлация и натиск върху домакинствата, безспорно това се отразява и върху продажбите”, посочи изпълнителният директор на Съюза на пивоварите в България.
Според Радомирова притесненията относно енергийните доставки на сектора донякъде се потушават от мерките на компаниите по отношение на кръговата икономика и многото вече направени инвестиции. “Има диверсификация. Тя не е достатъчна да компенсира необходимостта от газ, но така или иначе се работи в тези насоки”, каза още експертът.
Радомирова не очаква износът на българска бира да бъде повлиян от войната, тъй като Русия и Украйна не са пазари, на които страната ни е активна. Тя напомни обаче, че влияние ще изпитат мултинационалните компании, които оперират на тези пазари и посочи, че в България работят две от тези компании.
Какви са целите на браншовите организации с инициативата “Пластик пак България”?
Целия разговор вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на предаването “В развитие” гледайте тук.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
преди 3 години "себестойността на единица продукт е много по-ниска при компаниите, които са въвели иновации" --> "Страшна иновация" да вкарате царевица в бирата. Това със сигурност е основната съставка на закона за чистотата на Бирата от преди стотици години. "Защо" ли е гласуван този закон? Сигурно не е имало никакви "иноватори" като вас. Късметлии сте, че тук никойне чете етикета, а всеки гледа цената. Ако всички бяха като мен гладни щяхте да изм ре те. отговор Сигнализирай за неуместен коментар