“Пощенска банка” внедри 6 робота в дейността на „Кредитна администрация“, с което успешно финализира пилотен проект за автоматизация на 20 различни работни процеса с помощта на RPA (Robotic Process Automation) технологии. С въвеждането на тази иновация банката оптимизира дейността на едно от най-натоварените звена и облекчи всекидневните задължения на своите служители, като прехвърли огромен обем от работата им върху т.нар. роботи.
Пощенска банка е първата банкова институция у нас, която осъществява толкова мащабна и сериозна оптимизация, използвайки най-модерните технологични решения. RPA технологиите са иновативна разработка, която в същността си представлява софтуерен бот, програмиран да изпълнява процеси и приложения подобно на човек. Чрез роботите се автоматизират еднотипни, повтарящи се задачи, които отнемат голяма част от времето на служителите.
Чрез RPA технологията 6 робота бяха „обучени“ да изпълняват 20 от традиционните за „Кредитна администрация“ процеси като: създаване на документи от шаблони, актуализиране на потребителските профили, въвеждани на данни от фактури, обработване на плащания и др.
Внедряването на роботите позволи на банката да освободи ресурс от над 100 човекодни на месец. Времето за обработка и изпълнение на автоматизираните процеси беше намалено средно с около 80%, а оперативният риск от грешки при ръчни операции се намали от около 5% на практика до нула. Изчисленията показват, че тези икономии на време и разходи носят възвръщаемост на инвестицията (ROI) от 3:1 за 1 година.
Технологичната разработка бе изпълнена от Service Centrix и въвеждането й в работата на банката отне 6 месеца, което представлява изключително кратък срок предвид сложността и мащабите на проекта. Другото голямо предимство на технологията е, че тя гарантира същите резултати дори и при нарастване на обема на работа, като евентуалното увеличение бързо и ефективно може да бъде поето с включването на повече роботи.
С изпълнението на този проект “Пощенска банка” отново затвърждава позицията си на технологичен лидер в сектора, тъй като това е първата толкова мащабна, амбициозна и сложна програма за автоматизиране на процесите, реализирана от българска банка. Иновативният проект не само оптимизира жизненоважни вътрешни процеси, но и спестява голяма част от времето на специалистите, като им позволява да концентрират усилията си в решения, изискващи тяхната креативност и професионални умения. Този подход изцяло отразява стратегическото усилие на банката да изгражда мотивираща среда за своите служители, като насърчава възможностите им да развиват потенциала си. Като краен ефект направените иновации водят и до подобряване на цялостното клиентско изживяване, тъй като се оптимизират дейности, които са пряко свързани с ефективното и пълноценно обслужване на клиентите.
“Пощенска банка” планира да разшири обхвата на иновацията, като разработи и внедри нови роботи, които ще оптимизират още повече процеси, някои от които са пряко свързани с обслужването на клиентите на банката.


Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция