Clive Capital, най-големият хедж фонд за борсово търгувани стоки в света, се наложи да преглътне загуби от над 400 млн. долара като резултат от драматичния срив в цените на петрола в края на миналата седмица, пише Financial Times.
Базираният в Лондон Clive Capital, който управлява средства от 5 млрд. долара на свои клиенти, е най-големият от няколко ключови хедж фонда, за които се предполага, че са понесли тежки загуби след неочакваните разпродажби в края на миналата седмица.
Други, включително управлявания от Андрю Хол фонд Astenbeck Capital, са понесли двуцифрени загуби като процент от инвестиционните си портфейли, посочват анализатори.
Размерът на загубите илюстрира, че дори най-предпазливите инвеститори в борсови стоки са били изненадани от корекцията в цените на петрола, която се превърна в един от най-резките дневни спадове в историята.
В писмо до инвеститорите, изпратено в петък, от Clive Capital посочват, че за миналата седмицата са изгубили 8,9% поради „необичайното“ движение на цените в четвъртък. Мениджърите на Clive Capital признават, че не могат да обяснят какво е причинило „унищожението“ на петролните пазари.
„Движението в цените на сорта брент в четвъртък има стандартно отклонение от 5%“, се посочва в писмото на Clive Capital. Подобно отклонение се наблюдава изключително рядко в рамките на един ден.
Въпреки че някои хедж фондове постепенно бяха започнали да се подготвят за корекция, скоростта и мащабите на събитието изненадаха инвеститорите, включително Clive Capital. Падайки до 105,15 долара за барел в петък, цената на брента се понижи с повече от 16 долара за два дни.
След корекцията доходността на фонда Clive Capital от началото на годината е малко под нулата. Хедж фондът имаше сравнително добро представяне през четирите месеца до края на април.
Повечето мениджъри обаче остават оптимистично настроени и очакват цените на борсовите стоки да продължат да нарастват. „Пазарите са доста силни“, се посочва в писмото на Clive Capital.
От 2007 г., когато е основан, средната годишна възвращаемост на Clive Capital е 27%.


Измислиха как да спасят дизеловите коли в Европа
Мъж паркира Ferrari на балкона си, общината го прибра с кран (ВИДЕО)
Кметът на Варна протестира срещу правителството в Берлин (СНИМКИ)
35 пияни и дрогирани шофьори спипа КАТ за ден
30 души са задържани на протеста в София
САЩ и Катар може да създадат свръхпредлагане на LNG на европейския пазар
Забраната на социални медии в Австралия няма да спаси децата
Криптотърговците търсят допълнителна защита, тъй като отвличанията растат
Банковото финансиране за сектори със структурни проблеми у нас може да намалее
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Джъстин Тимбърлейк е добре въпреки Лаймската болест
ПП-ДБ: Тази оставка вече е дадена, те още не са го разбрали
Макрон, Стармър и Мерц разговаряха по телефона с Тръмп
преди 14 години mnogo si prav отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Няма, защото от Лукойл оточниха че: - Когато цените на световните пазари се качват при нас това се отразява мигновено, но когато падат е необходимо около 6м. заради изчерпване на натрупаните количества! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Все още падането на цените на международните пазари няма адекватно отражение по бензо/газо - колонките у нас. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години "Повечето мениджъри обаче остават оптимистично настроени и очакват цените на борсовите стоки да продължат да нарастват"Дааааааааааа - много странен оптимизъм! Високите напомпани от "мениджърите" цени, нанасят само вреди на икономиката! отговор Сигнализирай за неуместен коментар