IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

MAN попадна под натиск

Приходите от продажба леко се повишават до 3,8 млрд. евро, но оперативната печалба намалява с 20% до 253 млн. евро

17:06 | 20.04.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
MAN попадна под натиск

Производителят на камиони и машини MAN попадна под силен натиск в началото на годината. Преди всичко заради забавянето на икономическия растеж в Европа през първото тримесечие оперативната печалба намалява с почти една пета, въпреки че приходите се увеличават леко, заяви главният изпълнителен директор на концерна Георг Пахта-Рейхофен по време на Общото събрание в петък.

Сега дъщерното дружество на Volkswagen (VW) вижда нуждата от бързи действия. Желаното сътрудничество със Scania под егидата на най-големия производител на автомобили в Европа VW се очаква да помогне на MAN да се превърне, както бе планирано, в най-успешния производител на камиони до 2020 г. въпреки настоящите трудности, пише Wall Street Journal.

По отношение на поръчките ситуацията не е толкова мрачна. Базираният в Мюнхен концерн записва през първото тримесечие на 2012 г. поръчки за около 4,4 млрд. евро – колкото и година по-рано. Приходите от продажба леко са се повишили до 3,8 млрд. евро. Въпреки това  оперативната печалба намалява с 20% до само 253 млн. евро. Окончателните данни за тримесечието ще бъдат публикувани на 3-и май.

Значителен натиск върху маржовете

Пахта-Рейхофен говори за "незадоволителна" ситуация и обещава да стане по-активен: „Ние чувстваме особено в пазарите със застой в момента значителен натиск върху маржовете, на който трябва да се противопоставим с мерки за повишаване на рентабилността и ефективността", каза мениджърът. Подробности за това, как по-точно ще реагира концернът обаче не бяха дадени.

Баварците са загрижени преди всичко заради търговската дейност на основния пазар – Европа, която е разтърсена от дълговата криза. Старият континент все още е ключов пазар за компанията. Но и в Бразилия, където открай време има само силни ръстове, сега заради пренастройването на потребителите към по-чисти двигатели търсенето остава на равни темпове.

Прогнозата за годината е потвърдена

Пахта-Рейхофен потвърди по време на срещата прогнозата си за текущата година, която обаче предвижда спад в приходите и печалбата. Оперативният марж ще намалее в дългосрочен план до 8,5%, каза мениджърът. През изминалата година, един от най-успешните в 250-годишната история, около 9% от постъпленията оставаха в концерна под формата на оперативна печалба.

2011 г. бе не само успешна, но също така и еднa изпълнена със събития година за MAN: През ноември VW взе мажоритарния дял и планира да изкове под собствения си покрив могъщ търговски алианс за товарни автомобили със шведския производител Scania, като по този начин отнеме пазарни дялове от лидера в индустрията Daimler. В момента VW държи почти три четвърти от правата за глас при MAN и така може да сключи споразумение за контрол, което ще му позволи достъп до касите на MAN. VW счита, че подобен ход не е изключен, стана ясно по време на вчерашната среща на акционерите.

Общ план за покупки 

„С придобиването от страна на Volkswagen сега започваме нова глава в нашата богата корпоративна история“, заяви изпълнителният директор. „И тази глава, а в това съм напълно убеден, ще разказва една история на успеха.“

Сътрудничеството между подразделението за товари автомобили на VW и Scania ще даде импулс на цялата компания, смята още Пахта-Рейхофен.

Чрез съвместни покупки се очаква на първо време да се пестят по 200 млн. евро годишно. В дългосрочен план по-висока синергия ще се постигне чрез съвместна развойна дейност и производство. Фердинанд Пийх, влиятелният председател на Надзорните съвети на VW и MAN, дори говори за спестяване на няколко милиарда евро на година.

Синергиите ще дадат възможност за цялостна атака на конкурентите, каза Пахта-Рейхофен. В сътрудничеството обаче не става дума само за спестяване на средства, но също и за взаимна помощ за отчитане на растеж. Така например VW и MAN ще предложат заедно лекотоварно превозно средство в диапазона от 3,5 до 7,5 тона. Това е област, в която MAN все още не е активен, но пък има големи възможности. Но VW също ще се възползва от сътрудничеството – например ползвайки експертизата на MAN по отношение на двигателите и машините.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:40 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още