Поредното предупреждение, което бе отправено днес за глобалното забавяне на икономиката, направено от Международният валутен фонд (МВФ), не заслужава внимание, заяви пред CNBC признатият инвеститор Денис Гартман, автор на "Писмото на Гартман" – ежедневен коментар на световните капиталови пазари.
„Аз имам много малко доверие към това, което казва МВФ. Вярвам много повече на това, което казва FedEx, железопътните компании и на очакванията на автомобилните фирми", заяви той пред CNBC. Куриерската компания FedEx и други мултинационални фирми, сред които Hewlett-Packard, предупредиха през последните няколко седмици, че влошаването на оценката за глобалната икономическа перспектива е ограничило печалбата им.
Във вторник МВФ заяви, че очаква глобалният растеж да остане бавен и сви прогнозите си, като се аргументира с продължаващата дългова криза в еврозоната и т.нар. "фискална скала" – комбинация от увеличаване на данъците и правителствените разходи.
Със старта на сезона на отчетите на публичните компании Гартман омаловажи значението, която се придава на публикуваните печалби, заявявайки, че повечето рискове, които могат да провокират спад, вече са били отчетени от пазарите, включително и очакванията за резултатите на компаниите. „Забавлявам се колко често и колко голямо внимание отдаваме на печалбите. Wall Street вече намали очакванията си, не мисля, че някой ще бъде изненадан", казва той.
Според Гартман борсовата търговия ще бъде "демонстративно по-малко важна" за банковия сектор спрямо предходни години. „Ще наблюдаваме завръщане към банкирането по стария начин, когато то не беше обвързано с борсовата търговия, а банките ще отчитат все по-добри резултати“, казва още той.
Гартман, ветеран на стоковата борса, добави, че няма да инвестира в нефтени компании, заради спада в търсенето на потреблението на бензин.
"Търсенето навсякъде пада, ние просто шофираме все по-малко и по-малко, а и новите автомобили са много по-добри и икономични от старите“, добавя той.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време