IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Carrefour продължава битката с кризата

Компанията очаква печалбата за 2012 г. да остане почти непроменена спрямо предходната година благодарение на продадените операции в чужбина

10:12 | 17.01.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Компанията отчита подобрение на основния си пазар - Франция. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Компанията отчита подобрение на основния си пазар - Франция. Снимка: Ройтерс

Френската търговска верига Carrefour съобщи, че очаква оперативната печалба през 2012 г. да остане почти без промяна спрямо предходната година в размер на около 2,07 млрд. евро, след като отчете скромен ръст на продажбите през последните три месеца на годината, съобщи MarketWatch.

Приходите на компанията са се повишили с 0,8% през последното тримесечие на миналата година до 22,85 млрд. евро, но с отчитането на продадените операции. Годишните продажби остават на най-ниско ниво от 2005 г., въпреки че вторият в света търговец след американската верига Wal-Mart Stores Inc. продължава да изпълнява програмата си за преориентиране на бизнеса към ключовите пазари.

Продажбите за цялата 2012 г. са за 86,56 млрд. евро, но през 2011 г. компанията отчете продажби за 91,5 млрд. евро, което е поредният знак, че веригата се свива в глобален мащаб.

Откакто през миналата година дойде Жорж Пласа – третият главен изпълнителен директор на Carrefour за последните 4 години, компанията продаде операциите си в Колумбия, Малайзия и Индонезия, излезе от губещия бизнес в Гърция срещу символичната сума от 1 евро и затвори магазините си в Сингапур.

Компанията обаче отчита подобрение на основния й бизнес във Франция, въпреки че продажбите в Европа остават под напрежение заради кризата и рецесията в еврозоната. Борбата с конкуренцията обаче е ожесточена и веригата започна да намалява цените, за да привлича повече клиенти.

Във Франция, която заема около 45-процентен дял от бизнеса на Carrefour, тримесечните продажби са регистрирали повишение от 0,6% до 10,54 млрд. евро. Навсякъде в Европа обаче и приходите, и печалбата на компанията продължават да намаляват заради свитото потребление.

На другия полюс са приходите от азиатските операции, които веригата запази, както и от магазините в Латинска Америка. Те обаче не успяват да компенсират съвсем негативните резултати в Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:49 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още