След като преди броени дни френският медиен холдинг Lagardère потвърди намерението си да продаде своя дял в европейския авиационен и отбранителен консорциум EADS до края на юли, днес стана ясно, че той вече се е освободил от дела си в концерна, предаде Ройтерс.
Във вторник компанията пласира своя пакет акции от 7,4 на сто на инвеститори извън борсата. С това французите са получили 2,3 млрд. евро. Част от акциите влизат в самата EADS. В хода на кампанията си за обратно изкупуване на акции паневропейският концерн придоби 1,6% от общия дял за 0,5 млрд. евро. В следващите месеци главният изпълнителен директор на EADS Том Ендерс иска да придобие до 15% от акциите.
EADS NV, която от 2-и април има нова мениджърска структура, планира през идните 18 месеца да купи свои акции за до 3,75 млрд. евро, припомня Bloomberg.
Анализаторите изглеждаха изненадани от това, че Ендерс не се е решил още сега за сделка в по-голям мащаб. "Възможно е EADS да дадат приоритет на увеличаване на фрий флоута вместо повишаване на стойността чрез обратни изкупувания, или че искат да запазят сух барута си за манипулиране на цените през следващите 18 месеца", предполагат експерти от JP Morgan Cazenove.
Пласирането на дела не се отрази добре на цената на акциите на EADS - в Париж книжата отстъпиха с малко повече от две на сто.
Сделките са част от реформата на концерна, за която се решиха държавните и частните собственици на EADS след провала на сливането с BAE Systems. След пълното отдръпване на Lagardère по-късно през годината следва и оттеглянето на Daimler. Германците искат да прехвърлят своите акции след юли. Германия и Франция ще държат в бъдеще пакети от около дванадесет процента. Испания намали наскоро дела си с 1,15 пункта до четири процента.
Чрез конвертирането се очаква EADS в бъдеще да бъде по-независима от политическите амбиции на Европа. Създаденият преди 13 години от различни фирми от Франция, Германия и Испания концерн често е повод за кавги между народите от двете страни на река Рейн.
С част от приходите си Lagardère иска да погази задълженията си, както и да изплати специален дивидент за своите акционери. През 2011 година холдингът понесе чисти загуби в размер на 700 млн. евро. Ситуацията се подобри леко през миналата година, но печалбата остана под очакванията на анализаторите - 89 млн. евро.
В случая на Daimler приходите следва да подобрят годишната оперативна печалба с 2,7 млрд. евро.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали