Сърбия не се е отказала от плановете си за изграждането на „Южен поток” и подготовката за строителството вървят по план, коментира министърът на външните работи на страната Ивица Дачич, цитиран от РИА Новости.
Той направи това изявление след днешното заседание на руско-сръбската комисия по търговия и икономическо и научно-техническо сътрудничество.
„С „Южен поток” всичко е наред. Ние имаме намерение да строим, а подготовката върви по план, останалите въпроси Русия ще реши с Брюксел”, коментира Дачич пред журналисти след края на разговорите. Сръбският външен министър допълни още, че реализацията на газопровода е въпрос на политически съглашения.
В същото време обаче в Брюксел коментират, че интересът към „Южен поток” в ЕС е нисък и проектът не е приоритет за общността. От Европейската комисия досега са демонстрирали, че няма да спрат строителството на газопровода, но няма да позволят функционирането, ако не изпълнява европейските директиви в областта на енергетиката.
В България пък реализацията е спряна по искане на ЕК заради съмненията, които Брюксел има относно проведената процедура за избор на изпълнител.
По-рано днес пък стана ясно, че служебното правителство е сменило изпълнителният директор на „Южен поток България”, тъй като ръководството на компанията не се съобразило с искането на премиера Пламен Орешарски за замразяване на дейностите по проекта.


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн