Безпрецедентната стачка на машинистите в Германия, която започна в сряда и бе обявена до понеделник, ще приключи още в събота в 18:00 ч. местно време, съобщи днес шефът на синдиката GDL Клаус Веселски, цитиран от DPA.
Синдикалният лидер обяви очаквания край на протеста във Франкфурт, представен като "жест на успокоение", малко след като апелативен съд потвърди законността на стачката. Синдикатът отхвърли преди това предложение за компромис от държавната жп компания Deutsche Bahn.
Най-дългата стачка в историята на концерна почти парализира в четвъртък и петък железопътната мрежа в Германия. Стачката започна в сряда в 15:00 часа, когато работа преустановиха машинистите на товарни влакове.
В нощта срещу 6 ноември протестът обхвана и пътническите влакове както на дълги разстояния, така и на крайградските влакове.
Като реакция в четвъртък германският железопътен концерн поиска от съда да забрани продължаването на четиридневната стачка на машинистите. Въпреки това стачката беше призната за законна и Съдът по трудови спорове в германския град Франкфурт на Майн отхвърли иска.
Междувременно Deutsche Bahn съобщи, че спирането на работата е причинило „масови затруднения“, но компанията правила всичко възможно да осигури движението на една трета от междуградските влакове. Около 30% от регионалните влакове и градските влакове S-Bahn се движат в западната и северната част на страната, около 40% в южната част и между 15 и 30% в източната, уточни компанията.
Междувременно редица политици и представители на бизнеса изразиха безпокойство от последиците от стачката, която е най-дългата в 20-годишната история на превозвача.
„При непрекъсната стачка от повече от три дни се очакват производствени прекъсвания в индустрията", се казва в становище от четвъртък на близкия до работодателите Институт на германската икономика в Кьолн (IW). „Щетите могат след това бързо да се повишат от едноцифрени суми в милиони - до 100 милиона евро на ден", се казва в съобщението.
Както е известно, GDL настоява заплатите на машинистите да бъдат увеличени с 5 процента, а работната седмица да бъде намалена с два часа. По-проблемно е искането на синдиката да преговаря и от името на други служители, които традиционно са представлявани от конкурентния по-голям синдикат Eisenbahn- und Verkehrsgewerkschaft (EVG).
Deutsche Bahn вече заяви, че е предложила 5% повишение на заплатите за следващите 30 месеца за машинистите, но няма да приеме предложението за заплащането на останалите служители.
В GDL членуват 19 000 от 196 000-те служители на компанията в Германия. Организацията е все по-критикувана заради своята неотстъпчивост и стачките, организирани в контекста на отслабващата икономика.
Това е шестата стачка в сегашния конфликт за тарифите и ще е най-дългата в историята на компанията от основаването ѝ през 1994 г. Последната стачка беше на 18 и 19 октомври.
Вижте снимки в галерията на Investor.bg


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?