Преките загуби на европейските компании от замразяването на проекта "Южен поток" възлизат на около 2,5 млрд. евро, предава ТАСС, като се позовава на материали на компанията South Stream Transport – изпълнител на проекта.
От своя страна, японски компании ще се лишат от поръчки за 320 млн. евро и по този начин общо чуждестранните компании ще изгубят от замразяването на проекта най-малко 2,82 млрд. долара.
Германската Europipe GmbH, която трябваше да достави половината от тръбите, се лишава от договор на стойност 500 милиона евро за първия етап от газопровода.
Японският консорциум Marubeni-Itochu и друга японска компания – Sumitomo, са получили поръчка за 40% от тръбите за втория етап от проекта на стойност 320 млн. евро. Акциите на Marubeni Corp. загубиха днес 0,68% от стойността си, a тези на Itochu се повишиха леко с 0,29% до 374,5 йени за брой. Книжата на Sumitomo се обезцениха с 0,52%
През март компанията South Stream Transport BV подписа договор за монтаж на първата част от "Южен поток" с италианската Saipem, дъщерно дружество на енергийния концерн ENI, която е поддоставчик и на тръбите за проектите „Син Поток“ и „Северен поток“. Днес акциите на Saipem се сриват с 33,91% до 15,40 долара за брой.
Стойността на договора със Saipem е 2 млрд. евро.
През април South Stream Transport подписа договори за строителство на втора част от морския участък на газопровода "Южен поток" с швейцарската Allseas Group – която трябва да работи по дълбоководната част за газопровода, както и със Saipem – за предоставяне на услуги за обезпечаване на строителството. Стойността на договора не бе оповестена.
Всичко за проекта "Южен поток" четете тук


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
преди 10 години компаниите строители за прехваления им проект всъщност биле японо-германски...цялата им работа е такава, едни тръби не моат да си направат, да беше електроника или финна машинария разбирам - а то металобработване - собствената им гордост отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Абе истината е, че никой не е очаквал - отново и за пореден път!!! - точно такъв ход от Путин и сега всички гледат като пръднали. Като им поразмине шока, тепърва ще сметат какво ще ни струва!! Хехе... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Важнжо е че е спазена и утвърдена генералната линия на Партията, другото е подробности и детайли свързани със строителството на демокрацията в Европа! отговор Сигнализирай за неуместен коментар