В сделка за 7,1 млрд. евро италианският производител на гуми Pirelli ще стане собственост на китайска компания. Контролираният от държавата китайски концерн The China National Chemical Corporation (ChemChina) обяви в неделя, че ще се опита да придобие конкурента на германския Continental. Подразделението за гуми на китайската корпорация първоначално ще поеме дял от 26,2%, които инвеститорът Cam Finanziaria SpA (Camfin) държи от Pirelli. Досега Camfin беше най-големият акционер в Pirelli, предава Ройтерс.
Според съвместно изявление двете компании са се споразумели за покупна цена от 15 евро на акция. Китайската компания възнамерява да отправи оферта за останалата част от традиционната италианска компания след трансакцията. На останалите акционери също ще бъдат предложени по 15 евро за акция. Това е малко по-малко от цената на затваряне от 15,23 евро за акция на Pirelli в края на седмицата в петък. Една успешна трансакция би била най-голямата сделка за придобиване на китайска компания в Италия.
С придобиването ChemChina, държавно дружество със седалище в Пекин, ще получи достъп до технологии за производство на премиум гуми. Pirelli на свой ред може да очаква по-голямо присъствие на разрастващия се китайски пазар.
Съгласно предложеното споразумение Pirelli ще запази централата си в Италия, а акциите ще се държат от новосформирана италианска компания, която ще се контролира от неидентифицирани партньори, заяви Camfin.
Camfin е мажоритарна собственост на руската петролна компания „Роснефт“ и холдингово дружество на председателя на Борда на директорите на Pirelli Марко Провера. Руският гигант „Роснефт“ закупи 13% от акциите на Pirelli през март 2014 г., след като акционерите на италианската компания обявиха намерението си да реорганизират инвестициите си.
Сред другите акционери са банките Intesa Sanpaolo и Unicredit.
Chemchina, известна като China National Chemical Corp, е една от най-големите индустриални компании в азиатската държава. Chemchina, която също има фабрики за гуми, обеща, че ще подкрепи разширяване на световното присъствие на Pirelli - петият най-голям доставчик на гуми в света.
Европа се счита за атрактивен пазар за потенциални покупки заради относително ниската стойност на еврото в момента и заради това, че китайските компании срещат по-малка политическа съпротива при големи сделки в сравнение със САЩ.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
преди 10 години Както едно време евреинът е казал на сина си - най-важният въпрос на този свят е "защо". Още на времето, когато китайците купуваха позакъсалото Volvo си беше ясно, че не го купуват само по финансови съображения, а защото след фалита на SAAB собственикът на Volvo би имал много голямо политическо влияние в Швеция. Сега ЗАЩО купуват Пирели? Нямат си достатъчно заводи за автомобилни гуми? Или смятат да се възползват от евтината работна ръка в Италия? Може, разбира се, да искат да изнесат цялото производство в Китай. Но докато не го направят аз ще смятам тази покупка за направена главно по политически причини. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Руснаците продават на китайците акциите си в Пирели, Роснефт държи 50% от Camfin и има да покрива дългове. Интересно ми е само, че дела от 13%, който руснаците придобиват преди година за 500 милина евро, сега успяват да пласират с много добра доходност :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Нямам думи за китайската настойчивост и постоянство. Колко ли други по-дребни неща са си купили вече из Европата и Америката, за които ние все още не знаем. Плетат си мрежата неуморно. Най-много ме учуди последното изречение в статията, че в Европа китайските компании срещали по-малка политическа съпротива при големи сделки В СРАВНЕНИЕ със САЩ. Това ако е вярно, значи е още много рано да ги отписваме китайците. Ако ще се срутва някоя голяма икономика в скоро време най-вероятно няма да е тяхната. отговор Сигнализирай за неуместен коментар