Италианският авиопревозвач Alitaliа започва формална процедура по несъстоятелност, след като служителите отхвърлиха плана за преструктуриране в рамките на корпоративен референдум, съобщи BBC.
От авиокомпанията заявиха, че полетите продължават да се изпълняват по план, докато администрацията проверява дали може да предотврати фалита.
През последното десетилетия Alitalia получи над 7 млрд. евро от държавата.
Миналата седмица служителите трябваше да гласуват план за съкращения на работни места и заплати, което можеше да позволи ново финансиране.
В изявление Alitalia казва, че италианският акционер Etihad – авиокомпанията от Абу Даби, която притежава 49%, е бил решен да рекапитализира и финансира плана с 2 млрд. евро, но това нямало как да се случи без одобрение от страна на служителите.
Властите в Рим предоставиха на Alitaliа мостов кредит от 400 млн. евро, за да продължи дейността си по време на процедурата по несъстоятелност. Министърът на финансите изключи национализация или предоставяне на допълнителни средства.
Обществото изглежда подкрепя властите, тъй като в социалните мрежи през последните дни потребителите призовават политиците да не спасяват отново закъсалата компания. В социологическо проучване, публикувано в петък, 77% от италианците казват, че Alitalia трябва да се остави да фалира.
Все пак, предвид изборите следващата година политиците може да проявят неохота да позволят 12 500 служители на Alitalia да останат без работа, коментира BBC.
“Заради сериозната икономическа и финансова ситуация на компанията, заради невъзможността акционерите да рефинансират и да се намери алтернатива в краткосрочен план бордът на Alitalia реши да продължи с подаване на документи за извънредна администрация”, пише в изявление на компанията.
Пазарният дял на авиокомпанията в Италия се сви от 23% през 2007 г. до 18% през 2015 г., сочат данни на Milan Bicocca University, цитирани от Bloomberg. На първо място е най-голямата европейски нискобюджетна авиокомпания Ryanair с 23% пазарен дял.
През 2015 г. Alitalia отчете нетна загуба от 199 млн. Евро и това е последната година, за която е публикувала отчет. След като се възстанови от банкрут през 2009 г. компанията изгуби близо 3 млрд. евро. Специалната администрация има 180 дни на разположение, за да измисли нов план, като този период може да бъде евентуално удължен с още 90 дни.


Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
преди 8 години компания на държавна кранилка и население с комунистическо мислене винаги са били лоша комбинация ... Фиат как са ? :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар