Изпадналата в тежка финансова криза германска авиокомпания Air Berlin възнамерява да приключи продажбата на активите си до края септември, заяви главният изпълнителен директор на концерна Томас Винкелман в интервю за Bild am Sonntag. “Искаме да приключим със сделката до края на септември, иначе може да загубим доверието на клиентите“, казва той.
По думите му са водени разговори с над десет заинтересовани от сделката, сред които няколко авиокомпании.
Сред кандидатите за придобиване на дейността е и най-големият германски авиопревозвач Lufthansa, като за него са потвърдени и преговорите.
По думите на Винкелман купувачът няма да е един, а ще са двама или трима. Това съвпада и с мнението на федералното правителство, което се изказа срещу сделка със само един собственик.
Според Bild туристическата компания TUI, собственик на специализираната във ваканционни дестинации авиокомпания TUIfly, иска да купи 6 или 7 самолета на Air Berlin. Сред останалите заинтересувани са Easyjet, Tuifly както и дъщерната на Thomas Cook компания Condor.
Lufthansa, която държи под наем 38 от 140-те самолета на берлинския превозвач, иска да придобие до 70 машини, някои от които за далечни разстояния, както и 21 самолета на Niki, австрийския филиал на Air Berlin. Групата планира да задържи до 3000 служители от общо 8000 в изпадналия в затруднения авиопревозвач.
Баварският предприемач Ханс Рудолф Вьорл публично изрази интерес да купи сам авиокомпанията, но без да представя конкретна оферта. От Air Berlin смятат изказването на бизнесмена от Нюрнберг просто за PR-ход. Самият Вьорл обвини правителството, че облагодетелства Lufthansa, а подобен упрек отправи и ирландската нискотарифна компания Ryanair по повод мостовия кредит от 150 милиона евро, отпуснат от Берлин, за да продължи полетите си, докато бъдат намерени купувачи.
Критикуван е и съставът на комитета от кредитори, който в крайна сметка трябва да вземе решение за продажбата. В него влиза и представител на Eurowings – дъщерна нискобюджетна компания на Lufthansa. Причината за наличието му в комисията е фактът, че Eurowings е наела 38 самолета на Air Berlin. Комитетът на кредиторите трябва да провери устойчивостта на различните оферти. „Кандидатите трябва да се разкрият напълно, а това ще даде на Lufthansa шанса да изучи спокойно бизнес моделите", каза той.
Според информация на DPA финансовото състояние на Air Berlin е било на разположение за проверка от страна на всички заинтересовани в специални защитени помещения още от края на мак. По-рано и Bild am Sonntag писа, че от май Lufthansa проучва финансовото състояние на конкурента си. В края на април самият Винкелман заяви, че компанията му е „отворена за всякакви нови партньорства и сътрудничества“.
Air Berlin “е преговаряла с над 10 кандидата, сред тях и много авиокомпании“, казва още изпълнителният директор пред медията. Колко от тях продължават да имат интерес засега не е ясно.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо