Норвежката енергийна компания Equinor проучва възможността за изграждане на плаваща крайбрежна вятърна централа, която да захранва с електричество петролните сонди в Северно море, предава CNBC.
Компанията, известна преди като Statoil, заяви, че проектът може да ограничи емисиите на въглероден диоксид с над 200 хил. тона годишно. Предварителните разходи за осъществяване на този проект възлизат на 5 млрд. норвежки крони (602,2 млн. долара), споделят от Equinor.
Разглежданата идея предвижда създаването на вятърна централа с 11 турбини, моделирана посредством концепцията на пуснатата в експлоатация през 2017 г. плаваща вятърна турбина Hywind.
Новата концепция, наречена Hywind Tampen, ще има общ капацитет от 88 мегавата. Изчислено е, че това ще покрие около 35% от годишното търсене на енергия в петролните полета „Гълфакс“ и „Сноре“.
Equinor вече има опит в изграждането на подобен тип турбини. Преди година компанията пусна в действие Hywind Scotland - първата плаваща вятърна турбина, която снабдява с електричество Шотландия от октомври 2017 г. насам.
„Намаляването употребата на газови турбини, доставяйки електричество чрез плаващи платформи, е предизвикателен и иновативен проект“, смята Пал Ейтрхайм, вицепрезидент на отдела New Energy Solution към Equinor.
Нефтеното поле „Гълфакс“ е собственост на държавната норвежка компания Petoro, австрийската OMV и Equinor, докато „Сноре“ е притежание на ExxonMobile, Idemitsu, DEA, Point Resources, Petoro и Equinor.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт