Водещият кандидат на Европейската народна партия (ЕНП) за председателския пост на Европейската комисия (ЕК) Манфред Вебер заяви, че ще се възползва от иновациите и новите технологии, за да подпомогне процеса за декарбонизация, ако бъде избран за ръководител на изпълнителния орган на Европейския съюз (ЕС).
„Въпросите около околната среда са част от областите, в които имам опит. Когато се присъединих към правителството в Бавария насочих своята работа към екологичните политики и станах член на Комисията за околната среда“, разказва Вебер в интервю за Euractiv.
Той споделя, че с помощта на сериозни инвестиции в областта на нисковъглеродните технологии Европа може да разработи начини, с които да помогне на света да премине към едно по-устойчиво бъдеще.
„Няма съмнение, че изменението на климата сега се усеща по целия свят, и особено в по-бедните страни. Това е и причината, поради която искаме да имаме реален план „Маршал“ за Африка, чрез който да им помогнем като партньори за създаване на работни места, просперитет и сигурност“, коментира още германецът.
Той обръща внимание и на премахване на нетните емисии на въглероден диоксид до 2050 г., което е заложено в плана на ЕК за чиста енергия.
„Трябва да разберем, че можем да направим нещо повече от това да намалим емисиите. Чрез разработването на нови устойчиви иновации с ниски въглеродни емисии можем да умножим нашето въздействие и да помогнем на целия свят да осъществи този преход“, категоричен е Вебер.
Според него Европа се възприема за лидер в чистите технологии. Но Китай напредва бързо и дори изпреварва Стария континент при технологиите като слънчева енергия или електрически превозни средства.
„Подходът на ЕНП е да обедини опазването на околната среда, предприемачеството и създаването на глобални стандарти“, посочва кандидатът за председател на ЕК.
По неговите думи популистите грешат с искането си да се върнат към чисто националните пазари.
„Ако направим това, Китай и други страни ще диктуват условията при новите технологични стандарти“, предупреждава Вебер, добавяйки: „Искам Европа да бъде амбициозна, един глобален лидер в икономиката, включително и в екологичните технологии“.
Основният му приоритет е да бъдат включени и международните полети в Европейската система за търговия с емисии.
„Вярвам в иновациите, съвременните технологии и ценовите стимули. Те са по-добрият начин за постигане на целите ни за опазване на климата, отколкото данъците и забраните“, подчертава германският политик.
По отношение на прехода на Германия към чиста енергия и премахването на въглищните мощности Вебер споделя, че страната „не се движи в правилната посока“.
„Просто трябва да признаем, че това не може да се направи за една нощ. Поставили сме амбициозни цели за всяка държава-членка, които трябва да се постигнат, и считам, че са постижими“, коментира още той.
Според него Европа трябва да „преоформи“ икономиката си в посока хората, а не срещу тях.
„Трябва да се обърне внимание на социалните аспекти на борбата срещу изменението на климата. Не можем да ги пренебрегнем. Ето защо създаването на Фонд за преход към справедлива енергия е част от решение, което ще подпомогне всички региони и онези хора, които са най-засегнати от технологичния преход“, посочва Вебер.
Според него борбата с изменението на климата, преструктурирането на икономиката и балансирането на социалните интереси трябва да се разглеждат като нещо общо.


Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно