Водещите индекси на европейските фондови борси приключиха днешната сесия с понижения на фона на притесненията и несигурността около търговията и икономическия растеж, които повлияха върху настроението на инвеститорите, съобщава CNBC.
Паневропейският бенчмарк Stoxx 600 се понижи с 0,22 на сто до 375,90 пункта.
Германският показател DAX изтри 44,13 пункта, или 0,37%, от стойността си, като завърши деня на ниво от 12 027,05 пункта.
Френският измерител CAC отчете спад от 0,44% до 5312,69 пункта.
Британският индекс FTSE се раздели с 0,12 на сто от стойността си, приключвайки сесията на равнище от 7268,95 пункта.
По-рано днес стана ясно, че Европейската комисия (ЕК) разглежда възможността да стартира дисциплинарна процедура срещу Италия още следващата седмица заради невъзможността ѝ да ограничи нивата на дълга си. Това може да принуди страната да заплати сума от 3,5 млрд. евро.
Мярката е възможно да бъде взета в рамките на процеса по мониторинг на бюджета, извършван от Европейския съюз, и да бъде въведена още на 5 юни. Това ще представлява ново ескалиране на конфликта между Брюксел и Рим, което доведе до сътресение на пазарите в Европа през 2018 г.
На фона на тази новина акциите на Unicredit, Intesa Sanpaolo и Finecobank поевтиняха.
От друга страна банките в еврозоната отново са разширили леко кредитирането си за компаниите. През април финансовите компании са предоставили с 3,9% повече кредити, отколкото преди година, както обяви Европейската централна банка (ЕЦБ) във вторник във Франкфурт. Това е най-силният растеж от началото на годината досега.
През март плюсът все още бе 3,6%. На домакинствата са отпуснати с 3,4% повече кредити през април, отколкото година по-рано. Това е малко по-висок ръст, отколкото през март.
европа
Автомобилният сектор отчете ръст на своите книжа с 0,64%, след като стана ясно, че Fiat е потвърдила предложението за сливане с френската Renault.
В същото време стана ясно, че френското правителство настоява в рамките на планираното сливане на Renault с Fiat Chrysler да има гаранции за работните места.
„Казах много ясно на шефа на Renault, че това е приоритет за началото на преговорите“, заяви във вторник министърът на финансите Бруно льо Мер пред радиостанция RTL. „Става дума за гаранция за запазването на работни места и промишлените съоръжения във Франция".
Освен това страната трябвало да бъде добре представена в ръководството на обединената компания. Като друго изискване Льо Мер спомена това, че новата група трябва да бъде лидер в разработването на батериите за електрически автомобили.


Кои са професиите за които работодателите дават тлъсти заплати?
Европол предвижда война между роботи и хора до 2035 г.
Поскъпнали ли са двойно зъболекарските услуги?
ВКС с решение: Eвропрокуратурата правилно е разследвала Портних
Крахът на империята Лукойл
Загуби ли войната Украйна? Нейният най-висш генерал опровергава тази теза
Пътят на Великобритания към спасението е точно отвъд Ламанша
Инвестиционното животозастраховане расте двуцифрено и носи добра възвръщаемост
Китай търси по-строг контрол върху складирането на желязна руда
Задържането на танкер е едва началото - Тръмп засилва натиска върху Венецуела
Haval H9 вече изминава 1400 км без зареждане
Пет комбита с 4х4, с които трябва да се внимава
Брюксел приема предложението на България и ще помилва ДВГ
Google Maps намира колата, ако сте забравили къде e паркирана
Гениален трик, който ще спаси чистачките ви от леда
Как се прави саламура за сирене?
Шакира се качи на сцената със синовете си Саша и Милан
Сидни Суийни разкри кой е идеалният мъж за нея
Джъстин Тимбърлейк и Джесика Бийл в очакване на празниците с двамата си сина
Петър Москов: Надявам се, че от гнева на хората ГЕРБ си е извадила поука