Нискотарифният авиопревозвач Ryanair оспори спасителния пакет от 9 млрд. евро на Германия за Lufthansa, заявявайки, че той изкривява конкуренцията в момент, когато германската авиокомпания се насочва към финализиране на сделката идния месец, предава Ройтерс.
Държавната помощ ще позволи на Lufthansa да „започне да продава под нивото на разходите си“, поради което конкурирането й от Ryanair, филиала й Laudamotion и нискотарифния авиопревозвач easyJet ще бъде трудно, заяви главният изпълнителен директор на ирландската компания Майкъл О’Лиъри в комюнике.
“Ryanair ще оспори поредния пример за незаконна държавна помощ за Lufthansa, която ще изкриви неимоверно конкуренцията“, допълни той.
От нейна страна, Lufthansa се надява на бързо одобрение от Европейската комисия на спасителния пакет, съобщиха запознати източници. „Това трябва да е въпрос на дни“, заяви един от източниците.
Очаква се Надзорният съвет на Lufthansa да проведе заседание в сряда за подписването на спасителната сделка, а поканата за извънредна среща с акционерите се очаква малко след това, допълниха източниците.
Правителствата са обещали подкрепа за общо 123 млн. долара, предимно в дълг, на авиокомпании, най-вече в САЩ и Западна Европа, показват данни от индустрията, оповестени във вторник.
Ръководителят на Международната асоциация за въздушен транспорт (ИАТА), която представлява предимно традиционни авиокомпании, но не й техните най-големи нискотарифни конкуренти като Ryanair, защити прибягването до държавна помощ, като заяви, че това е извънреден отговор на кризата.
Коронавирусната криза вече тласна няколко изпитващи затруднения авиокомпании до ръба.
Собствениците на Lufthansa трябва да договорят спасителната помощ, която предвижда Германия да поеме дял от 20% в авиопревозвача и инжектирането на 5,7 млрд. евро (6,25 млрд. долара) в капитал без право на глас. Вотът едва ли ще се състои, ако ЕС не одобри спасителната сделка.
Европейската комисия поиска от Lufthansa да се откаже от правата за излитане и кацане на шест от общо 300 самолета на летищата във Франкфурт и Мюнхен, където компанията има пазарен дял от две трети.
Броят на самолетите и на съответния брой на слотовете на летищата може да варират, тъй като самолети, извършващи полети на къси разстояния, може да имат пет-шест слота на ден спрямо едва един за самолети, които летят на дълги разстояния.
Lufthansa има 760 самолета, въпреки че главният изпълнителен директор на компанията Карстен Шпор заяви, че сто ще останат приземени заради по-ниското търсене след пандемията от COVID-19.
Според анализатора в NordLB Волфганг Дони отказ от слотове, равняващи се на три самолета на летище, ще е управляем. След това те може да бъдат дадени на други компании, за да се засили конкуренцията, тъй като ЕС не иска тя да пострада от държавните спасителни помощи.
„Правилата за държавна помощ позволяват подкрепа за авиационния сектор, като в същото време гарантират, че конкуренцията и потребителите няма да бъдат поставени в неизгодна ситуация“, заяви говорителка на Европейската комисия, отказвайки коментар за случая с Lufthansa.
Междувременно австрийското правителство и притежаваната от Lufthansa Austrian Airlines съобщиха, че са постигнали споразумение за кредити за авиокомпанията и за запазване на летището във Виена като хъб за полети на дълги разстояния, предава Ройтерс. Това е голяма стъпка напред в преговорите за спасяването на авиокомпанията пише австрийският ежедневник Kurier.
Австрийската правителствена агенция, отговаряща за предоставянето на спасителни средства за преодоляване на последиците от COVID-19, COFAG, и банков консорциум начело с Erste Group, постигнаха споразумение за отпускане на заеми на стойност 300 млн. евро (330 млн. долара) за период от шест години, съобщава изданието. Кредитите, 90% от които са гарантирани от държавата, ще бъдат обезпечени със самолети на Austrian Airlines и интерес към акции в австрийския авиопревозвач.
Не е постигнато споразумение за допълнителен капитал, за който държавата поиска участие в компанията, пише Kurier.
Austrian Airlines, която има 7 хил. служители, поиска държавна помощ от 767 млн. евро. Австрийското правителство многократно заяви, че запазването на Виена като хъб за полети на дълги разстояния, спасяването на работни места и въвеждането на мерки, които правят авиокомпанията по-екологична с цел по-добра защита на климата, са условия за предоставяне на държавна помощ.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове