Сривът на въздушния трафик в хода на коронакризата вкара най-голямата европейска нискотарифна авиокомпания Ryanair толкова дълбоко в зоната на загубите, колкото се опасяваше самата тя. Чистият резултат представлява загуба от 185 милиона евро за първото бизнес тримесечие до края на юни, както обяви конкурентът на Easyjet и на дъщерното дружество на Lufthansa Eurowings в Дъблин в понеделник.
Анализаторите очакваха по-голяма загуба, а самата компания прогнозира загуба от 200 милиона евро през май. Главният изпълнителен директор на ирландската компания Майкъл О’Лиъри подчерта, че разходите са свити с 85 процента - наред с други неща чрез намаляване на заплатите на пилотите и стюардесите и предоговаряне с доставчици.
Приходите са се понижили с 95 процента на годишна база до 125 милиона евро. Броят на пътниците е спаднал от 42 милиона на 500 000. Ryanair говори за най-трудното тримесечие за своята 35-годишна история.
О’Лиъри очаква 60 милиона пътници „в най-добрия случай" през настоящата финансова година. През миналата година са били превозени 149 милиона. Това е "амбициозна цел" и включва рискове, призна изпълнителният директор. Най-голямата опасност е възможната втора вълна от инфекции през есента или зимата, пояснява той.
О’Лиъри не посмя да направи прогноза за печалбата за годината. През второто бизнес тримесечие, което обхваща по-голямата част от важния летен сезон, се очаква загубата да е по-ниска, тъй като въздушният трафик отново набра скорост от 1 юли.
Анализаторите очакват Ryanair да премине през кризата по-добре от повечето си конкуренти. От една страна, нискотарифните авиокомпании с техния модел за директни полети са по-гъвкави от авиокомпаниите с хъбовете като Lufthansa или British Airways: Те могат лесно да променят отделни нерентабилни маршрути, без незабавно да засегнат цялата си мрежа за връзки. Второ, Ryanair има предимство по отношение на разходите в сравнение с други нискотарифни авиокомпании като Easyjet.
Инвеститорите също изглежда дават по-добри шансове на Ryanair от конкуренцията. Ирландската компания е загубила само една четвърт от пазарната си стойност от началото на годината, Lufthansa и Easyjet - половината, а British Airways дори две трети.
О’Лиъри планира да използва кризата, за да разшири още повече конкурентното си предимство и да печели по-голям пазарен дял. Той го направи и след терористичните атаки на 11 септември 2001 г.
Разходната дисциплина е от решаващо значение, казва ръководителят на авиокомпанията, цитиран от DPA. В следващите години ще трябва да живеем с по-ниски цени на билети и по-ниски маржове на печалба. Авиокомпании като Lufthansa и Air France / KLM, които ще бъдат субсидирани от техните правителства с милиарди, сега ще тласнат цените надолу. „Имаме бизнес модела, за да издържим на това", каза той.
За разлика от Lufthansa ирландската авиокомпания се отказа от държавната помощ, но се възползва от евтин заем от 600 милиона паунда от Английската централна банка. Паричните резерви възлизат на внушителните 3,9 милиарда евро. "Това ще бъде важно в бъдеще", каза О’Лиъри. "В добра форма сме, но сме изправени пред трудна зима“.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
преди 5 години Аз пък се надявам да сложат изисквания за минимални отстояни между места - особено сега с пандемията това е много разумно. Тая компания третира клиентите и персонала си като ***. Един палав фалит или нормализирането на нормите ще сложи всичко на мястото си. Иначе райънеър не плаща акциз за горивата, но аз - трябва да плащам :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар