България е сред по-слабо засегнатите държави в Европейския съюз (ЕС) що се отнася до загубата на работни места и на работни часове през второто тримесечие на годината заради коронакризата, показват данни на европейската статистическа служба Евростат.
Под 10 на сто от работниците в страната ни са били временно освободени от работа или се е наложило да работят с намалено работно време в периода април-юни, сочи европейската статистика. Изгубилите работата си заради затварянето с оглед на коронавируса са в диапазона 2-3,5% от работещите.
намалено
Графика: Евростат
Италия, Гърция и Ирландия са най-тежко засегнатите държави що се отнася до временно освобождаване на персонал и продължителност на работното време, следвани от Франция, Белгия, Испания и Португалия. Най-много съкращения е имало в Испания, следвана от Ирландия, както и Италия, Австрия, Финландия, Естония, Португалия.
загуба
Графика: Евростат
Като цяло в ЕС нискоквалифицираните работници са най-застрашени и от временно освобождаване или намаляване на работните часове, и от загуба на работното място в сравнение с по-висококвалифицираните работници и служители, показват данните.
риск
Графика: Евростат
Най-висок е рискът от временно освобождаване и намаляване на работното време в хранително-вкусовата промишленост и туризма. Най-висок е рискът да останат без работа за временните работници, както и за младежите до 24 години.
Евростат нарежда България сред петте страни от ЕС с най-нисък риск от загуба на работното място заради коронакризата. След нас, с още по-нисък риск, са Дания, Румъния, Словакия и Чехия.
С най-висок риск от загуба на работното място са Испания, Ирландия, Италия, Португалия, Финландия и Австрия.
Графика: Евростат


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
преди 5 години И кое точно не е коректно, тя статията отчита това, което се е случило до момента. Въобще никъде не се коментират фалити в статията. Отделно думата фалит не е подходяща. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Статията не е коректна,отчита последиците до сега,след първото затваряне.Грозното с бизнеса,икономикката и работните места,тепърва се разгръща.След първия локдаун,фирмите гледаха напред,но сега вече много от тях започнаха да се давят и да фалират.: отговор Сигнализирай за неуместен коментар