Германските износители са изправени пред нарастващ натиск на местния си пазар от китайски износни стоки за Европейския съюз, показва изследване на Кьолнския институт за икономически изследвания, цитирано от Bloomberg.
Китайският износ към региона съдържа все повече усъвършенствани индустриални стоки като машини, фармацевтични и автомобилни продукти, които отдавна са смятани за запазена област на германските промишлени производители. Според изследването, цитирано от Welt am Sonntag, делът на подобни продукти в общия внос на ЕС от Китай е нараснал от 50,7% през 2000 г. на 68,2% през 2019 г.
Цифрите са предупреждение за германските политици и компании, които вече са изправени пред нарастващи въпроси за икономическия успех на страната в бъдеще. Прословутата германска автомобилна индустрия се бори с края на двигателите с вътрешно горене и конкуренцията от компании като Tesla, технологичната индустрия изостава от европейските конкуренти, а промишлените компании се притесняват заради разходите при енергийния преход.
„В лицето на Китай Германия е подложена на силна конкуренция в износа не само глобално,а и на собствения си европейски вътрешен пазар“, коментира икономистът Юрген Матес, цитиран от Welt am Sonntag.
В същото време Китай се обръща все повече към германския икономически модел като насока за успеха си в бъдеще, казват някои анализатори. Програмата на Пекин „Произведено в Китай 2025“, която е съсредоточена върху увеличаването на промишленото производство в технологичните сектори, е вдъхновена от германската програма „Индустрия 4.0“. Ограничителните регулаторни мерки на Китай през последно време също водят до някои сравнения с най-голямата икономика в Европа.
Други обаче твърдят, че успехът на Китай в подражаването на икономическия модел на Германия вероятно ще бъде забавен от несигурната му политическа среда.
„Структури се създават, като се гарантира, че икономическата политика е предсказуема и ясна, така че компаниите да могат да инвестират“, коментира Ахим Вамбах, президент на института ZEW в Германия.
„В Китай в момента виждаме обратното – има голяма несигурност, предположения и резки промени на политиката. Това е противоположно на германската идея за последователна икономическа политика“, допълва той.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 4 години Индустриална Германия е вече с единия крак в миналото. Сега германците имат други приоритети - да спасяват климата и правата на ЛГБТ населението по света, да спасяват Украйна и Навални . . . . . . (Прословутата германска автомобилна индустрия се бори с края на двигателите с вътрешно горене и конкуренцията от компании като Tesla, технологичната индустрия изостава от европейските конкуренти, а промишлените компании се притесняват заради разходите при енергийния преход.) . . . Всъщност, скъпата енергия и данъците са това, което прогони германските компании в Азия . И всъщност, прословутите германски автомобилни компании все още мърдат благодарение на Китай, защото повече от половината компоненти в уж германските автомобили се произвеждат в Китай и така успяват да задържат цените в някакви все още приемливи граници. Когато си затворят всички атомните и въглищни централи, ще си затворят и всички заводи и ще ги превърнат в музеи и ще се се прехранват с туризъм - ще идват китайците да гледат откъде са тръгнали компаниите, които ги направиха новият Властелин на света . . . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Нека им.Когато късогледо преследваха краткосрочни печалби и се съгласяваха да трансферират технологиите си в Китай само и само да стъпят там, не реваха. отговор Сигнализирай за неуместен коментар