Северозападният регион на България е сред регионите в Европейския съюз (ЕС) с най-много фатални пътни инциденти.
Това показват данни на европейската статистическа служба Евростат за 2019 г.
В Северозападния регион броят смъртни случаи на 1 млн. души население при катастрофи достига 117, което е най-много за страната. Броят на смъртните случаи на 1 млн. души достига 98 души в Североизточния регион, 97 души в Северния централен регион, 79 на 1 млн. в Южния централен и 78 на 1 млн. души в Югозападния регион.
Най-много са фаталните инциденти в Провинция Люксембург в южна Белгия - (171 загинали по пътищата на 1 млн. жители). На второ място е Região Autónoma da Madeira (165) и Alentejo (156) в Португалия.
В Mazowieckie в Полша са отчетени 133 смъртни случая при пътни инциденти на 1 млн. души.
Смъртните случаи при пътни инциденти са над 100 души на 1 млн. души население и в още два региона в Полша, един регион в Австрия, още един регион в Португалия, пет региона в Румъния.
От друга страна, най-ниските нива на фатални инциденти са регистрирани във Виена в Австрия (6), Стокхолм в Швеция (9) и Берлин в Германия (11).
За да се справи с въпроса за пътната безопасност, ЕС прие Vision Zero - стратегия, която има за цел да намали броя на смъртните случаи по пътищата на ЕС до почти нула до 2050 г. Стратегията си постави първоначална цел за намаляване наполовина на броя на смъртните случаи и тежките наранявания до 2030 г.
Между 2009 г. и 2019 г. процентът на загинали по пътищата в ЕС намалява с почти една трета (-32%). Това низходящо развитие се наблюдава в над 9 от всеки 10 региона, за които има налични данни. Най-бързите спадове са регистрирани в Сиудад де Мелия в Испания (-100%).
В два региона в Гърция (Sterea Ellada и Anatoliki Makedonia, Thraki), Виена в Австрия, Västsverige в Швеция и Люксембург също регистрират спад от над 60%.
В 19 региона в ЕС обаче загиналите по пътищата се увеличават в този период.


Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Ампутираха левия крак на бащата на Меган
Програмата Explorer дава възможност за стипендии и международни стажове
БГ политици: Ниско домашно възпитание, ниска политическа и езикова култура
Тръмп плаши Европа: Изправена е пред цивилизационно заличаване
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
преди 4 години берлин (предполагам и другите столици в класацията) винаги ме изумява поне центъра (нямам наблюдения околните квартали)- час пик след работа и на свтофара 7-8 коли .. няма задръствания, няма изнервни шофьори .. обествен транспот и много колоездачи .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар