IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Компанията майка на Billa ще вложи милиарди в разширяване в чужбина

До 2025 г. Rewe възнамерява да инвестира около 5 млрд. евро в чуждестранния си бизнес. Групата има около 4500 магазина в чужбина

16:43 | 17.02.22 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Simon Dawson/Bloomberg</em></p>

Снимка: Simon Dawson/Bloomberg

Базираният в Кьолн гигант в търговията на дребно Rewe възнамерява да засили позициите си в чужбина. „През следващите няколко години Rewe Group ще разшири активно международния си бизнес и ще похарчи за това значително повече средства, отколкото през предходните години", казва Ян Кунат, заместник-председател на Rewe Group, отговарящ за външния бизнес, пред DPA.

Според него в периода 2021-2025 г. общо около 5 млрд. евро ще бъдат вложени в разширяването на чуждестранните дейности в търговията на дребно с храни - за модернизиране и разширяване на магазините, логистиката, IT и „всичко останало, което е необходимо, за да бъдем успешни“.

Понастоящем Rewe Group е представена не само в Германия, но и в Австрия, Чехия, Словакия, Италия, България, Румъния, Унгария, Хърватия и Литва - предимно със супермаркетите Billa и веригата магазини Penny. Чуждестранният бизнес се управлява от централата на Rewe International във Виена.

Като цяло групата управлява около 4500 магазина в чужбина. Очаква се до 2024 г. броят на магазините да нарасне до 5000. Брутните приходи от продажби в чужбина трябва да се увеличат от сегашните 18,75 млрд. евро до 20 млрд. евро.

Основната цел на Rewe е да осигури и разшири собствената си пазарна позиция в страните, в които групата вече развива дейност, чрез целенасочени инвестиции и по-малки придобивания.

„В момента изключвам възможността да навлезем в други държави. Вече няма бели петна“, казва Кунат. Въпреки това, ако се появи възможност за придобиване на атрактивна пазарна позиция в централноевропейска държава чрез поглъщане, със сигурност бихме я разгледали, добавя той.

Един от фокусите на офанзивата за растеж е Румъния, където броят на магазините Penny трябва да се удвои до 600 до 2029 г. Очаква се дискаунт веригата отново да отбележи силен ръст в Италия, след като бъдат отстранени слабостите в пазарното ѝ присъствие. В Чехия Rewe възлага големи надежди на стартирането на своята електронна търговия, което е планирано за средата на годината.

„Но искаме да направим нещо повече във всяка страна, в която присъстваме", казва Кунат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:17 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още