Русия се отказва от Международната космическа станция, ще разчита на своя

През 2001 г. Москва трябваше да се сбогува със станция "Мир" заради многобройни технически проблеми

17:57 | 26.07.22 г. 5
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

До 2024 г. Русия ще прекрати сътрудничеството по Международната космическа станция, а дотогава ще е започнало изграждането на Руската орбитална станция. Това съобщи новият ръководител на "Роскосмос" Юрий Борисов по време на среща с руския държавен глава Владимир Путин. Стенограма от разговора им е публикувана на страницата на Кремъл.

В средата на юли Борисов замени на поста Дмитрий Рогозин, за когото Кремъл търси нова подходяща позиция

"Нашата страна откри за света пътя към Космоса", коментира още Борисов по време на срещата и допълва, че "Роскосмос" ще "вдига летвата", въпреки че индустрията е в криза.

Орбиталната станция ще предоставя на Русия космически услуги - навигация, комуникация и пренос на данни, както и метеорологична информация. "Това са най-търсените услуги днес, без които е невъзможно да си представим съвременния живот", отбелязва още Борисов.

Международната космическа станция е проект на пет агенции - американската НАСА, "Роскосмос", Европейската космическа агенция, Канадската космическа агенция и Японската агенция за аерокосмически изследвания. Интерес към проекта има и Китай, но страната строи собствена космическа станция.

През 1986 г. СССР изстреля първата дългообитаема космическа станция "Мир", която функционираше до 2001 г. Съоръжението обаче трябваше да бъде изведено от орбита заради различни технически проблеми. Още оттогава са амбициите на страната отново да има собствена станция. През 2007 г. по време на пресконференция тогавашният директор на "Роскосмос" Анатолий Перминов обяви, че Русия ще изгради наследника на Международната космическа станция - платформа в услуга на корабите, които летят до Луната или Марс.

През 2020 г. от "Роскосмос" коментираха, че руската орбитална станция ще бъде изстреляна, когато приключи мисията на Международната космическа станция.

Последна актуализация: 13:08 | 14.09.22 г.
Още от Европа виж още

forexar
Жалко! Лош знак!
Борката
Амин!
barbaron
преди 1 година
Излезе им късмета на афганистанските талибани :-)Друи партньори путлеристите няма да намерят :-)
khao
преди 1 година
смех... какво значи ще разчита на своя ? Те така и не довършиха своячаст на МКС, а сега щели да правят своя ... нищо няма да има, руската бивша космическа сила!
zelka007