Две катарски компании се изтеглят от енергиен проект за 3,5 млрд. евро в Гърция – развитие, определяно от анализаторите като тежък удар за правителството в Атина и неговите амбиции за привличане на чуждестранни инвестиции и бързо излизане от рецесията, пише Financial Times.
Държавните катарски корпорации Qatar Petroleum International и Qatar Electricity and Water, не се интересуват повече от проекта, обяви гръцки правителствен източник.
Проектът за изграждане на 1000 мегаватова централа в Астакос в Западна Гърция и износ на електричество посредством кабел, прокаран по дъното на Адриатическо море до Италия, се е сблъскал с множество проблеми, коментират анализатори.
Проблемите включват спорове между инвеститорите и забавяне на издаването на разрешителни от енергийното министерство и министерството на околната среда в Атина.
Двете катарски компании заедно държат 34% от проекта. Германската компания Rosebud Energy, оперираща в областта на възобновяемите енергийни източници, и S&K Sal - инвестиционното подразделение на Consolidated Construction Company, държат по 33% всяка.
Гръцки правителствен говорител заяви, че решението няма да повлияе на междуправителственото споразумение, подписано миналия месец, за 7 млрд. долара катарски инвестиции в страната. „Катар заяви недвусмислено, че все още е заинтересуван от енергийни и други инвестиции в Гърция“, казва той.
Правителството в Атина търси да привлече мащабни инвестиции от страните от Персийския залив, за да помогне за възстановяването на икономиката си, като в същото време прави енергични опити за фискална консолидация.
Гръцкото правителство определяше проекта Астакос като „стартова площадка за гръцкото икономическо възстановяване“.
Джон Антониадес, изпълнителен директор на Rosebud, е заявил, че ще бъдат положени усилия за преструктуриране на проекта, проблем пред който стана спор между инвеститорите за цената на електричеството, доставяно в Италия.
Проектът щеше да създаде повече от 1500 работни места в Западна Гърция, където безработицата достига 14%.
Наред с електроцентралата инвеститорите планираха да построят и терминал за втечнен газ, който щеше да бъде внасян от Катар, както и съоръжение за регазификация, чрез което синьото гориво щеше да захранва съществуващ газопровод, свързващ Турция, Гърция и Италия.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?