IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

В Китай са регистрирани 487 производители на електромобили

През юни Националната комисия за развитие и реформи и China Construction Bank създадоха фонд за 47 млрд. долара за развитие на високотехнологичната индустрия

14:13 | 24.07.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Световноизвестният производител на луксозни електромобили Tesla Inc. наскоро подписа сделка за изграждането на завод в Шанхай, първият му извън пределите на САЩ. Производственият капацитет на предприятието е планиран да бъде 500 хил. автомобила годишно.

Стремежът на Китай към технологично господство се дължи отчасти на ескалиращата търговска война, която държавата води със САЩ. Американският търговски представител Робърт Лайтизър заяви, че огромните инвестиции от държавен капитал и опитите за насилствен технологичен трансфер заплашват евентуалното развитие на чуждестранните компании в Китай.

През 2017 г. в страната са били продадени 777 хил. електромобила, или почти половината от световните продажби за същата година. Но при наличието на толкова много местни електромобилни компании, свръхпредлагането изглежда неизбежно.

„Китай иска да бъде високотехнологична сила и цената за това вероятно ще бъде свръхкапацитетът“, смята Дан Уанг, технологичен анализатор към Gavekal Dragonomics в Хонконг. 

Според него стратегията „Произведено в Китай 2025“ би причинила нова вълна от проблеми, свързани със свръхпроизводството, от които Китай страдаше преди в областта на тежката индустрия като добива на стомана и корабостроенето.

„Може би това ще е цената, която Пекин смята да плати“, добави Уанг.

Подпомогната от частни инвестиции на стойност 1,2 млрд. долара, компанията Singulato явно има дълбоки джобове, което увеличава шанса ѝ да бъде една от малкото компании от този сектор, които ще оцелеят в бъдеще, смята още той.

Тунлин, което в превод означава „меден хълм“, е град, разположен на 370 километра западно от Шанхай. Като стотици други градове в Китай той се стреми да подобри икономиката си и да излезе от сферата на традиционната тежка индустрия.

„Производството на автомобили рефлектира върху стабилността на града“, твърди Лю Ий, инвестиционен директор в Тунлин. „Не мисля, че трябва да се тревожим от свръхпроизводство“, твърди Лю.

Има повече от 100 традиционни автомобилни производители в Китай, повечето от които са нерентабилни компании, които преживяват единствено заради подкрепата на местните власти.

Първият автомобил на Singulato – джипът iS6, с цена от 43 хил. долара, ще се появи на пазара до края на годината. От компанията очакват нейните продажби да достигнат 60 хил. броя до 2020 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Азия виж още

Коментари

Финанси виж още