Президентът на САЩ Доналд Тръмп заяви, че американските компании трябва да напуснат Китай и да се върнат у дома. Ново проучване на американския бизнес в страната обаче показва, че повечето представители на бизнеса не са заинтересовани да приемат офертата, пише Bloomberg.
Едва около 4% от над 200 производители, анкетирани от Американската търговска камара в Шанхай, заявяват, че ще пренасочат всяко производство към САЩ, се казва в доклад, публикуван в сряда. Повече от 75% от допитаните компании споделят, че не възнамеряват да преместват производството си извън Китай, докато 14% посочват, че ще пренасочат някои операции към други страни, а 7% планират да се преместят в в друга страна в региона или в САЩ.
„Югоизточна Азия е най-често предпочитаната дестинация“, изтъква президентът на AmCham Shanghai Кер Гибс в интервю, добавяйки: „Определено това не са САЩ“.
Много от анкетираните дружества са по-песимистични относно състоянието на отношенията между САЩ и Китай, като 26,9% казват, че търговското напрежение ще продължи без ясен хоризонт в бъдеще, спрямо 16,9% през миналата година. Други 22,5% очакват напрежението да продължи между три и пет години спрямо 12,7% през 2019 г.
В понеделник (7 септември) Доналд Тръмп реши да поднови заплахите си срещу американските компании.
„Ще наложим мита на компаниите, които напускат Америка, за да създадат работни места в Китай и други страни“, предупреди президентът на САЩ.
AmCham Shanghai установява, че повечето от въпросните компании не планират да съкращават работни места в Китай, като над две трети от тях казват, че ще поддържат или ще увеличават размера на персонала си. Около 29% от дружествата планират съкращения, главно заради пандемията, подчертава Гибс.
Администрацията на Тръмп се е прицелила в китайски компании като телекомуникационния гигант Huawei Technologies Co., а през август Тръмп подписа заповед, с която налага ограничения върху WeChat, популярното приложение, собственост на базираната в Шънджън технологична компания Tencent Holdings Ltd., което много китайски потребители и фирми използват за безкасови плащания.
Заповедта на Тръмп трябва да влезе в сила на 20 септември, когато Министерството на търговията на САЩ вероятно ще обяви обхвата на ограниченията. Членовете на AmCham Shanghai се притесняват, че широкото прилагане на заповедта може да им забрани да приемат плащания чрез WeChat в Китай, споделя Гибс.
Това може да насочи китайските клиенти към неамерикански съперници, добавя той.
"Twitter, TikTok, тези неща са играчки", споделя Гибс, като добавя: „WeChat е дълбоко вкоренен в бизнес екосистемата“.
Бизнесът се надява, че Министерството на търговията ще приложи ограниченията в САЩ и ще позволи на компаниите да ги използват в Китай, коментира още Гибс.
Засега обаче няма яснота по въпроса.
„Оставаме силно загрижени“, заявява .ръководителят на AmCham Shanghai.
Администрацията на Тръмп обсъжда обхвата и датата на влизане в сила на забраните си за WeChat и TikTok и ще обяви решенията си публично по-късно този месец, съобщи Bloomberg миналата седмица, позовавайки се на запознати с въпроса източници.
Министерството на търговията на САЩ изготвя документи, за да изясни конкретните трансакции, които ще бъдат забранени между китайските компании и американския бизнес - и кога тези забрани влязат в сила.
Почти 350 членове на AmCham Shanghai са участвали в доклада.


Все повече шофьори минават на регенерирани гуми
Спипаха мъж с дрога във Варна
Кои са автомобилите с най-комфортни седалки
Излъчиха шампионите по футбол и волейбол в Общинските ученически игри във Варна
Практично: Как да спасим колата от кражба с подръчни средства
Защо продажбата на F-35 на Саудитска Арабия е толкова противоречив въпрос?
Китайски еврооблигации за милиарди бяха презаписани над 26 пъти
Джеф Безос пренася своя характерен управленски стил в AI стартъп за $6 млрд.
Ник Клег: Трябва да разплетем бъркотията в AI на предишните ЕК, ЕП
Ник Клег: От AI компаниите трябва да се изисква повече прозрачност
Първото AMG, напълно независимо от Mercedes, няма да има ДВГ
Hyundai показа конкурент на Land Cruiser
Малък китайски SUV е новото оръжие на Stellantis в Европа
Регенерираните гуми набират популярност. По-евтини, но дали са безопасни?
Полицаи от Варна преследваха 100 километра пиян шофьор
Как Тръмп използва „картела“ на Мадуро, за да оправдае войната
Поколението Алфа пенсионира клавиатурата
КНДР: Споразумението за подводници между САЩ и Южна Корея ще създаде ефект на "ядрено домино"
Зодиите, които озаряват стаята с присъствието си
10 храни, които помагат в борбата с възпаленията
преди 5 години Ако лишиш човек от възможност да се напува за 300 долара, то как смяташ да го накараш да се напъва за 150 ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години не си социалист, лаик си :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Прав си, алчността на американските работници и служители е безумна. Те работят по-малко от китайците - някакви мижави 8 часа, но искат да взимат в пъти по високи заплати. Наречете ме социалист ако искате, но смятам, че заплащането на труда във всички държави по света трябва да бъде уеднаквено. В такъв случай компаниите ще спрат да изнасят производството си. И всички ще живеят щастливо със 150-те си долара на месец. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Американските компании с бизнес в Китай не искат да се връщат в САЩ - верно ли? ай стига бе!.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години алчноста ще ви погуби... отговор Сигнализирай за неуместен коментар