Най-старата стоманодобивна компания в Япония се насочва към рециклиране на индустриалния метал, включвайки се по този начин в борбата с изменението на климата, като в същото време се стреми да остане конкурентоспособна на китайските индустриални играчи, съобщава Bloomberg.
Nippon Steel Corp. произвежда стомана от желязо и въглища в доменните си пещи повече от век. Но докато конкуренцията в сектора нараства, нейният президент Ейджи Хашимото призова служителите си да проучат алтернативен процес, при който стоманата се рециклира от скрап в електрически дъгови пещи. По този начин се съкращават разходите, а компанията може да получи допълнителен тласък за разширяването си в развиващите се азиатски икономики.
Досега Nippon Steel се дистанцираше досега от електрическите дъгови пещи, отчасти поради технологичните препятствия при производството на стомана от висок клас, въпреки че нейните звена и филиали са използвали технологията. Изчислено е, че електрическите дъгови пещи отделят само една четвърт от количествата въглероден диоксид, генерирани при традиционните пещи, според данни на Tokyo Steel Manufacturing Co, най-големият производител на рециклирана стомана в Япония.
Тъй като стоманодобивните съоръжения на най-големия китайски производител настигат технологично японските и навлизат на ключовите за Nippon Steel пазари в Югоизточна Азия, компанията се стреми да „изчисти“ своята стомана, за да намали разходите и да запази пазарния си дял. Разходите за изграждане на електрическа дъгова пещ се равняват на една двадесета от разходите за доменна пещ, посочва Тацуя Кикава, анализатор в JPMorgan Securities Japan Co.
япония
Третият по големина производител на стомана в света също планира да построи електрическа дъгова пещ в Западна Япония за производство на т. нар. електрическа стомана, ключов материал за двигателите на електрическите превозни средства. Това ще бъде първият опит да се направи този сорт стоманена сплав в дъгова пещ.
Глобалните усилия за борба с изменението на климата оказват натиск и върху стоманодобивния сектор. Въпреки че преминаването към електрическа дъгова пещ може да намали емисиите на парникови газове, някои лобисти и инвеститори призовават за производство на зелена стомана без изкопаеми горива чрез разработване на нови технологии като използването на водород.
През тази година Nippon Steel създаде комисия, която да обсъди как и какви стъпки ще предприеме за постигане на нулеви въглеродни емисии. В момента компанията работи по целта си за намаляване на емисиите до 2030 г. и 2050 г. и ще представи своя план до март 2021 г., посочва Хашимото.
Опитът в рециклирането на стомана също ще даде на Nippon Steel повече възможности за експанзия в чужбина, тъй като компанията се стреми да компенсира слабата перспектива на търсенето в Япония, добавя Хашимото.
Капацитетът за производство на стомана в Югоизточна Азия ще се увеличи с 69%, ако всички проекти за изграждане на интегрирани стоманодобивни съоръжения – принадлежащи предимно на китайски компании - се появят на пазара, според оценка на индустриалната група в региона.
По-рано Nippon Steel заяви, че Китай е готов да засили контрола си върху световния пазар на стомана, тъй като икономиката на страната се възстановява по-бързо от пандемията и стоманодобивните съоръжения започват да се фокусират върху висококачествени продукти.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец