Общо 88 компании в Япония, в това число и автомобилният концерн Toyota Motor и три от най-големите местни банки, се присъединяват към Японската асоциация за водород (JH2A), която беше създадена в понеделник (7 декември). Целта на организацията е да насърчи по-широкото използване на водородна като източник на енергия, съобщава Nikkei Asia Review.
В списъка на членове на JH2A влизат още доставчикът на водород Iwatani, както и кредиторите Sumitomo Mitsui Financial Group, Mizuho Financial Group и Mitsubishi UFJ Financial Group.
JH2A има за цел да се справи с проблемите около използването на водород, включително високите разходи, липсата на търсене и нуждата от инвестиции. Инициативата е свързана с поставената от правителството на Япония цел за постигне въглероден неутралитет до 2050 г.
Водородът се счита за съществен фактор по пътя на Япония към климатичен неутралитет, тъй като при изгаряне той не отделя въглероден диоксид. Може да се използва и в сектори, които е трудно да се електрифицират с възобновяема енергия, като производството на стомана.
"За да се постигне водородно общество, трябва да има огромен капитал под различни форми", като например такъв за развитие на инфраструктурата и научноизследователска и развойна дейност, заяви председателят на SMBC Такеши Кунибе.
Той предлага да се проведат дискусии за създаване на нова система на непряко финансиране, подкрепена от правителството, или схема за привличане на зелени инвестиции от институционални инвеститори. JH2A планира да създаде и управлява нов фонд, които да подкрепя такива инвестиции.
Освен това асоциацията ще лобира за регулаторни промени. Председателят на Toyota Такеши Учиямада заяви, че тъй като регулаторните препятствия в Япония са по-големи, отколкото в други страни, компанията ще "дискутира с различни заинтересовани страни в производството, логистиката и употребата на водород и ще си партнира със свързани органи, за да представи предложения на правителството".
Toyota, която се подготвя да пусне нов модел автомобил, работещ с водород, се сблъсква с високите разходи за изграждане на зарядни станции.
Председателят на Iwatani Акиджи Макино предположи, че разходите могат да бъдат по-ниски, ако изискванията за материалите, използвани за водородните станции, бъдат облекчени до нивото им в Германия.
Японският министър на икономиката, търговията и промишлеността Хироши Каджияма заяви, че "да се разглежда водородът като нов енергиен източник и да се ускори социалното му прилагане сега е най-важното". Той допълни още, че Япония трябва да продължи да се стреми към световно лидерство в тази област.
Японското правителство обяви своята водородна стратегия сравнително рано през 2017 г., но други, като Германия и ЕС, обявиха амбициозни стратегии през тази година за ускоряване на усилията за използването на водород.
Каджияма добави, че въвеждането на субсидии, данъчни стимули и дерегулации за развитието на водорода ще бъдат включени в правителствената стратегия "Зелен растеж", която се очаква да бъде обявена по-късно този месец.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
преди 4 години ааа кво стана с тия на ток другарки и другари, Секирите те са бъдещето тва онова 125 млрд. стана компанията с 5 продадени коли ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар