Правителството на Южна Корея обяви, че ще освободи онези работници, които работят в индустрията на автомобилните чипове, от двуседмична карантина заради коронавируса и ще даде приоритет на ваксинациите на хората с ключова роля за доставките на тези продукти, съобщава Ройтерс.
Решението е свързано с опита на страната да ограничи щетите за глобалната автомобилна индустрия, нанесени от недостига на чипове, който принуди концерните да свият производството. В тази връзка Германия и САЩ също предприемат мерки за решаване на проблема.
Водещият южнокорейски автомобилен производител Hyundai Motor успява за момента да поддържа производствените нива стабилни, но представител на работническите синдикати заяви пред Ройтерс, че извънредното производство на по-малко популярни модели е спряло, а производствените графици се променят всяка седмица.
Въпреки че ситуацията при местната автомобилна индустрия остава относително стабилна в сравнение с конкурентите отвъд граница, „опасенията относно бъдещите смущения в производството се увеличават“, споделят от южнокорейското правителство.
Капацитетът за производство на чипове не може да бъде увеличен бързо, тъй като 98% от автомобилните чипове, използвани от южнокорейските автомобилни концерни, са доставяни от други страни, добавят от правителството.
За да се справят с недостига, представители на корейски или чуждестранни компании, участващи във вноса и производството на автомобилни чипове, няма да бъдат поставяни под двуседмична карантина при пристигането им в Южна Корея, като облекчението влиза в сила от април.
Ваксинациите срещу COVID-19 ще бъдат на разположение за хора, които напускат страна във връзка с търговия или осигуряване на автомобилни чипове.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
преди 4 години разбийте напречно на поне 10 части , трите големи производителя дето диктуват пазарът , и нещата ще потръгнат ... спрете с този архаизъм за 30% дял от пазарът ... !! светът вече не може да поняса монопол от 30% ... !! трябва максимумът да е 10% ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар