На автомобилното изложение в Детройт, проведено през януари, луксът бе навсякъде. Скъпите нови коли Bentley и Maserati блестяха, включително Maserati 2014 Quattroporte с цена от 132 000 долара, американски министри и сановници си общуваха, а мнозина от по-заможните присъстващи платиха до 300 долара за участие в благотворителния бал.
Но в града, който бавно умира, тази показност не се простира много по-далеч от изложбената зала Cobo Center, пише в свой анализ Ройтерс.
General Motors Co и Chrysler, които заедно с Ford Motor Co съдават идентичността на града, едва оцеляват, след като подадоха документи за защите от фалит по време на финансовата криза. Сега самият Детройт се приближава все-повече до подобна бездна, само че за разлика от автопроизводителите неговите шансове за получаване на спасителна помощ от държавата са почти никакви.
Историята на западането на Детройт се пише от десетилетия. Данъчните приходи и населението му намаляват, а разходите за труд остават неефективни. Но бюджетните проблеми на града са се задълбочили до такава степен, че той може да остане без средства до няколко седмици или месеци и в края на краищата да бъде принуден да подаде документи за защита от фалит, който би бил най-големият по рода си в историята на САЩ.
Разочарован от липсата на конкретен напредък, републиканският губернатор на щата Мичиган Рик Снайдър през миналия месец назначи екип за преглед на градското счетоводство. Одитът може да се отрази в поемане на финансите на Детройт от страна на щата чрез назначаването на извънреден финансов мениджър, който да поеме контрола върху сметките. Впоследствие обаче той може да препоръча и подаване на документи за защита от фалит като най-приемлива възможност.
Снайдър, който определи положението като „криза по отношение на финансовите въпроси“, заяви, че назначеният одитен екип ще представи своя доклад през февруари.
„Детройт залита на ръба на фалита, след като градският съвет не успя да направи необходимите съкращения за обслужване на намалялото население“, твърди Рик Джоунс, председател на фракцията на републиканското мнозинство в щатския Сенат.
Джоунс, който намекна, че не е привърженик на фалита, каза, че би искал да види назначаването на мениджър за извънредни ситуации, който да разреши проблемите на града. Ако този начин се провали, ще се наложи да се търси начин за свиване на градската зона, смята той.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ


преди 12 години Прекрасно. Чудесен умален модел на целия останал свят. Нарочно да се бяха опитали да го направят - нямаше да могат да се справят по-добре. отговор Сигнализирай за неуместен коментар