Американският производител на безалкохолни напитки PepsiCo отчете по-силни от очакванията финансови резултати и повиши прогнозите си за цялата година, предава Bloomberg.
Нетната печалба за периода от април до юни спада с 2% до 1,98 млрд. долара (1,29 долара за акция), спрямо 2,01 млрд. долара, или 1,28 долара за акция, година по-рано. С изключването на еднократните ефекти печалбата на акция се увеличава до 1,32 долара - значително повече, отколкото очакваха анкетираните от Bloomberg анализатори (1,23 долара).
Приходите от продажби са нараснали с 0,5% до 16,9 милиарда долара, надминавайки пазарните очаквания за 16,8 млрд. долара. Компанията заяви, че е напът да осъществи икономия в продуктивността си от 1 млрд. долара през тази година.
Намираме се „в предизвикателна и променлива среда", казва главният изпълнителен директор Индра Нуйи в централата близо до Ню Йорк Сити.
Приходите от бизнеса с храни с марките снакс Doritos и чипса Lay's скачат с 1%, също толкова висок е ръстът и в подразделението за напитки, което освен известната марка Pepsi-Cola включва още и брандове като 7Up, чайовете Lipton и соковете Gatorade, Punica и Tropicana. Едва преди два дни конкурентът Cocа-Cola отчете ръст от 2% в бизнеса си с напитки.
Подобно на Coca-Cola, и Pepsi в последно време инвестира значителни суми, за да укрепи основните марки в една все по-трудна за безалкохолните напитки среда. Докато Coca-Cola е изцяло съсредоточена в бизнеса с напитките, PepsiCo има и дивизия за закуски, която в последно време компенсира слабото представяне на безалкохолните напитки.
PepsiCo също, подобно на конкурента си, усеща спадащия интерес към газираните напитки в САЩ. Пробуждащото се здравно съзнание на американците ги кара да избягват газираните напитки за сметка на плодовите сокове. За късмет на Pepsi това очевидно не е достатъчно, за да ги държи далеч от рафтовете с чипс. Именно от това се е възползвала групата през второто тримесечие. В бизнеса със снакс органичният ръст е от около 5%, а в подразделението с напитки той е по-слаб и възлиза на 2%.
PepsiCo очаква да увеличи печалбата си на акция с 8% през тази година, като се изключат ефектите от валутни колебания и други еднократни ефекти, като по този начин вдигна предишната си оценка за ръст от 7%.
Компанията очаква да върне общо 8,7 млрд. долара на акционерите си през 2014 г., като около 5 млрд. долара ще са под формата на обратно изкупуване на акции, а 3,7 млрд. долара – като дивиденти.
В предборсовата търговия акциите на PepsiCo поскъпнаха с 2%. В началните минути на търговията цената на ценните книжа се повишава с 4,04% до 92,78 долара за брой.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.