Някой ден корпорациите ще се грижат по-малко за максимизиране на печалбите и повече за служителите и обществото, заяви президентът на САЩ в периода 1993-2001 г. Бил Клинтън.
Говорейки по време на годишната среща на своята фондация Clinton Foundation – Clinton Global Initiative, той прогнозира, че американските корпорации ще отрекат бизнес философията, която сега доминира. По думите му тази промяна ще се случи без значителна правителствена намеса, предава CNBC.
"Мисля, че правителството може да предостави стимули, които да насърчават това, но смятам, че до голяма степен то ще се случи самостоятелно като доказателство, че пазарите работят по-добре по този начин", каза Клинтън.
Според него компаниите ще постигнат като цяло по-голям успех, грижейки се за своите служители и правейки добро не само за своите акционери.
Президентът на САЩ в периода 1993-2001 г. изтъкна, че промяната на подхода на фирмите ще бъде един от най-важните фактори за изграждането на едно по-добро бъдеще.
"Ще споделяме неравенство, мизерия и конфликти, или ще споделяме просперитет, отговорности и чувство за общност", запита лаконично Клинтън.
Коментарите на бившия държавен глава бяха повторени от част от гостите на бизнес срещата.
Президентът и главен оперативен директор на Blackstone Group Тони Джеймс посочи Costco като компания, която вече въплъщава визията на Клинтън, заявявайки, че търговецът на дребно "никога не се опита да си докара печалба от своите служители", но все още постига огромни успехи.
В допълнение към увеличаването на дългосрочната удовлетвореност на служителите поставянето им пред акционерите също така ще спомогне за привличането на най-добрите и най-качествените кадри, заяви американският секретар по въпросите на търговията Пени Прицкер. Тя до голяма степен повтори предсказанието на Клинтън.
"Хората искат да работят за компания, която считат за социално отговорна и предприемачите са добре запознати с това", каза Прицкер. "Това е необходимо, за да може да се привлекат таланти, които да бъдат задържани в дългосрочен план", допълни тя.
Малко по-рано през тази седмица основателят на Alibaba – компанията, която наскоро реализира най-голямото IPO в историята, Джак Ма заяви, че винаги се стреми да поставя клиентите на първо място. След това следват служителите и накрая акционерите.
Дали положителните отношения със служителите и социалната отговорност спомагат за засилване на продажбите обаче остава един въпрос.
По думите на Тони Джеймс повечето потребители, за които са важни предимно стойността и качеството на стоките, обръщат внимание на репутацията, ако става дума за продукт, изискващ сериозно доверие, като например някое лекарство.


Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина