IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кои централни банки поддържат най-добра комуникация?

Въпреки че отчита спад в представянето си, Федералният резерв на САЩ продължава да бъде лидер в областта

14:22 | 30.11.14 г.
Автор - снимка
Създател
Кои централни банки поддържат най-добра комуникация?

Федералният резерв на САЩ (Фед) продължава да бъде централната банка, поддържаща най-добра комуникация, според ново проучване. По-детайлен прочит на резултатите обаче сочи за влошаване на представянето на Фед в областта, пише CNBC.

На второ място сред водещите централни банки в света се нарежда Английската централна банка (АЦБ), следвана от Централната банка на Япония и Европейската централна банка, заемащи съответно трета и четвърта позиция. По този начин размествания в топ 4 спрямо 2013 г. няма, показва изследването на Barclays – Survey of Central Bank Communication.

Въпреки че Фед неизменно заема първото място още от първото издание на проучването през 2007 г., цялостното представяне на централната банка на САЩ в областта на комуникацията се влошава за втора поредна година. Резултатът на Фед за пръв път пада под нивото от 7 пункта заради влошената ѝ комуникация с обществото, оценена на 5,9 пункта, спрями резултат от 7,2 пункта за комуникация с финансовите пазари.

Вътрешният фактор също понижава оценката на Фед, като участниците в проучването от Северна Америка оценяват централната банка доста по-слабо спрямо чуждите оценители.

От четирите банки, заемащи челните места, единствено Японската централна банка отчита подобрение или поддържане на резултатите си по всички показатели.

„Лекото подобряване на цялостното представяне на Японската централна банка се дължи на по-високата оценка от чужбина (6,0 пункта спрямо 5,9 пункта през 2013 г.), докато вътрешната оценка на банката остава непроменена на 5,8 пункта“, посочват анализатори на Barclays.

Освен да оценява и подрежда отделните централни банки, проучването разглежда и кой тип комуникация се оказва най-важен.

Като най-важни източници на комуникация от страна на централните банки биват отпределяни протоколите от срещите им и пресконференциите. По-малко от половината анкетирани участници намират данните за индувидуалните гласове на централните банкери за важни, а повечето от оценяващите са единодушни, че условните прогнози за лихвените равнища са „объркващи“.

Също така Barclays разширява обхвата на проучването, включвайки в него централните банки на Австралия, Бразилия, Китай, Индия, Индонезия, Мексико, Русия, Южна Африка, Южна Корея и Турция. Те обаче биват оценявани отделно от първите 4 банки поради значително по-малкия брой на предоставените оценки.

В тази нова група Централната банка на Австралия заема първото място, като 70% от оценилите я посочват, че се справя „изключително добре“ или „добре“ в това да бъде предвидлива, както и с изпълняването на целите си. На второ място се нарежда Централната банка на Индия, а Турската централна банка се представя най-зле.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:25 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

Финанси виж още