Три инцидента за последните шест месеца, и то само за един нискотарифен авиопревозвач, извадиха на преден план въпроса защо предлагащите по-ниски цени авиокомпании си позволяват да отказват превоз на определени категории пасажери.
Случките са във Франция, а вероятно и на много други места, но събудиха особено голяма полемика сред френските граждани. Френският вестник Le Point цитира отказ на превозвача EasyJet да приеме пътник със затруднено придвижване. В момента казусът се разглежда от местната главна авиационна агенция.
Нежелани пасажери по принцип от нискотарифните превозвачи са още децата без придружител, а също и пътуващите в групи. Към тях вероятно могат да се добавят и други категории пътници, но като цяло философията е: По-добре е на борда да няма проблемни пасажери.
Под проблемни нискотарифният превозвач разбира главно такива, които могат да забавят самолета и да нарушат разписанието. Защото една от основите на бизнес модела на този сегмент е спестяването на време.
Докато при традиционните компании времето, което се отделя за престой на летището, е около час и половина, то при нискотарифните става дума за половин час.
Задачите по поддръжка и почистване на самолета се оптимизират максимално, хората от персонала отговарят за няколко дейности наведнъж, а задачата на пътниците е да се ориентират и настанят в самолета по възможно най-бързия начин, така че да няма отклонения в графика и равносметката да покаже, че, спрямо времето на останалите, нискотарифният превозвач е спестил най-малко около два часа на ден. Часове, които се използват за допълнителен полет, а не за разтакаване по летището.
Подобна логика на нещата по принцип е разбираема за френското издание, но все пак се отправя питането защо се смята за нормално нискотарифна компания да откаже да превози човек със затруднено придвижване, а компания като Air France го приема на борда на свой самолет.
Изискванията за безопасност са еднакви и двата случая, така че едва ли в разследването на авиационната агенция биха могли да се използват като аргумент за отказа. Ето защо е много вероятно на преден план като официална позиция да не може да излезе друго обяснение, освен това, което да съдържа изискванията за по-голяма рентабилност.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 15 години Това със сигурност ще на вреди на марката EasyGroup и това си е в реда на нещата. Стелиос Хаджийоану трябва да премисли добре дали този бизнес модел трябва да бъде следван безусловно, потъпквайки морално човешките права.Интересно е дали на въпросните физически лица са били върнати парите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар