Участници от почти 200 държави обсъждат от този понеделник в Маракеш прилагането на договореностите от парижката климатична конференция, пише Deutsche Welle.
Преди почти година международната общност постигна договореност във френската столица да ограничи глобалното затопляне „до под 2 градуса по целзий“ в сравнение с прединдустриалните времена. Сега тази цел ще бъде рамкирана в конкретни планове и начини на изпълнение.
Двуседмичната конференция започна с тържествена откриваща сесия, в която взеха участие генералният секретар по изпълнение на рамковата конвенция на ООН за изменението на климата Патриция Еспиноса, мароканският външен министър и водещият на конференцията Салахедин Мезуар. През първата седмица ще дебетират преди всичко експерти, а през втората се очаква да пристигнат и политици, като например германският министър на строителството и околната среда Барбара Хендрикс.
На въпросната конференция, за разлика от тази, проведена в Париж, не се очаква да вземат участие политици от световна величина, тъй като големите политически решения вече са направени.
Сред въпросите, които ще бъдат обсъждани от делегатите, са например по какъв начин бедните държави следва да бъдат подпомогнати, за да се справят с последиците от глобалното затопляне или пък как резличните климатични цели могат да бъдат договорени за всяка една страна поотделно. Домакинът Мезуар иска на тази среща да бъде предоставена трибуна специално на африканските и островните държави. Много от развиващите се страни страдат особено много от екстремно време.
В петък официално парижкото климатично споразумение влезе в сила. Досега то е ратифицирано от 97 държави, сред които най-големите държави замърсители като САЩ, Китай, страните членки на ЕС и Индия. Минималното изискване за влизането в сила на глобалното споразумение е изпълнено. Ратифицирането му от толкова много държави за толкова кратко време е от историческо значение и за някои това представлява повратна точка в климатичната политика.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
преди 9 години С тия климатични глупости гледат да убият индустрията по света ...ше произвеждат само едрите риби , а планктона ше го навървят отвсякъде с ТТИП и само ше купува , ако му отпуснат кредит ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години и в същото време се трепят за петрол и за газ кой да държи крана .... :)) Ако толкоз им беше зор за тоя пусти климат, нямаше да има такава патардия.... Става въпрос за световното правителство, което кроят от сумай ти години, но ше видим дали ше им върже .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ами ясно какво,въпрос на време е да ни подгонят за отоплението на твърдо гориво.Другото ще ни накарат да си сменим колите с тия на батерии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар