„Ти Би Ай Банк“ ЕАД подготвя нова емисия облигации, които са структурирани да отговарят на изискванията за допълнителен капитал от първи ред. Това съобщава банката чрез сайта x3news.com.
След публикуване на одобрен от Комисията за финансов надзор (КФН) проспект емисията би могла да се търгува и на Българската фондова борса (БФБ), допълва се в съобщението.
Пред миналата година „Ти Би Ай Банк“ емитира десетгодишни облигации, насочени да отговарят на изискванията за капитал от втори ред. Емисията бе за 10 млн. евро. Облигациите имат единична номинална стойност от 100 хил. евро и бяха насочени основно към институционални и професионални инвеститори. Годишната им лихва е фиксирана на 5,25%. Облигациите се търгуват и на БФБ.
„Ти Би Ай Банк“ уведомява и че „БАКР – Агенция за кредитен рейтинг“ е присъдила на банката дългосрочен кредитен рейтинг ВВВ- със "стабилна" перспектива и краткосрочен рейтинг A-3 . Агенцията е предоставила и дългосрочен рейтинг по национална скала A (BG) със „стабилна“ перспектива и краткосрочен рейтинг по национална скала A-1 (BG), както и дългосрочен рейтинг на облигационна емисия BBB- със „стабилна“ перспектива и краткосрочен рейтинг A-3.
Финансовата институция отчете рекордна нетна печалба през първото тримесечие на годината в размер на 10,2 млн. евро, която е с 40% по-голяма в сравнение с първото тримесечие на 2021 г. Активите на банката достигат 745 млн. евро, като нарастват с 5% в сравнение с края на 2021 г.
Кредитното портфолио също бележи ръст и достига 585 млн. евро в края на март 2022 г. – със 7% повече отколкото в края на 2021 г. В първите три месеца на годината сумата на отпуснати стандартни кредити чрез различните канали в България – мобилно приложение, онлайн и офисна мрежа, нараства със 73% спрямо същия период на 2021 г.
Приходите на банката за периода нарастват до 36 млн. евро. Нетният лихвен доход се увеличава с 22% на годишна база.
Депозитното портфолио на банката достига 514 млн. евро в края на тримесечието.
Свързани компании:


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?