IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китайският глад за лукс изглежда се засити

Компаниите от бранша отчитат спад на ръста, въпреки че до 3 години страната ще е най-големият световен пазар

11:36 | 16.07.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Продажбите на Burberry отчитат свиване на ръста в Азиатско-тихоокеанския регион до 16% спрямо 67% година по-рано. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Продажбите на Burberry отчитат свиване на ръста в Азиатско-тихоокеанския регион до 16% спрямо 67% година по-рано. Снимка: Ройтерс

Обемът на продажбите на  бижута и часовници в Хонконг за дванадесетте месеца до май е спаднал с 3 на сто, казва Силвия Лиу, икономист в UBS. Стойността на тези стоки междувременно се е повишила с 3%. „Числата ще станат още по-слаби“, казва тя.

„Най-големите прахосници изчезнаха", казва Джоузеф Чу, директор на търговеца на бижута от Хонконг Prince Jewellery & Watch. Преди една година повече от 20 туристи от Китай всеки месец са пръскали в един от 16 магазина на веригата повече от един милион хонконгски долара. Но междувременно вече са трима или четирима на месец.

Продажбите на бижута в Китай през първото тримесечие са се увеличили само с 20%. Една година по-рано този ръст бе от 59%, показват данни на CLSA и на националната статистическа агенция на Китай.

След 2015 г. Китай трябва да е най-големият световен пазар на луксозни стоки

Въпреки всичко Китай все още е най-бързо растящият пазар за луксозни стоки. През 2015 г. страната ще надмине Япония и Съединените щати като най-голям пазар на луксозни стоки, съобщава Boston Consulting Group.

Аарон Фишер, анализатор в CLSA в Хонконг, съобщава, че забавеният ръст в продажбите е очакван, тъй като през предходната година е отчетен изключително силен ръст. Фирми като Louis Vuitton и Gucci са подобрили продажбите си, след като в светкавично темпо са открили нови магазини в цялата страна. Но тази скоростна експанзия не може да бъде запазена в дългосрочен план, казва Фишер.

Дори и новите участници на местния пазар все още могат да очакват силни темпове на растеж, пише още Wall Street Journal. Prada навлезе едва след IPO-то си в Китай преди една година, но продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион без Япония – най-големия пазар на компанията, са се увеличили през първото тримесечие с 47%.

Междувременно някои компании продължават да растат невъзмутимо. Chow Tai Fook твърди, че компанията ще се придържа към плана си през следващите три години да отвори свои 600 магазина, предимно в малките градове.

Halewinner Group, дилър на луксозни часовници от Хонконг, който предлага и продукти на Audemars Piguet и Omega, открива в петък своя шести магазин в Сиенмън, град с почти 4 млн. жители в провинцията Фудзиен, и планира през следващата година да открие още десет обекта. „Тук ще има още доста богаташи“, убеден е президентът на компанията Карсон Чой.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:08 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още