Втората най-голяма компания за конфекция в Европа, шведската Hennes & Mauritz (H&M), е отчела през юни ръст на приходите в местна валута от 13% в сравнение със същия месец година по-рано, предава Ройтерс.
В по-голямата си част увеличението се дължи на по-голям брой магазини. Така броят на клоновете на шведската модна група се увеличи до 2926, след като към края на юни 2012 г. броят им бе 2596.
На сравнима база приходите от продажби на конкурента на Inditex (Zara) са се увеличили с 3%. Тук се отчитат само продажбите в разглеждания период в магазините, отворени преди повече от една година и достигнатите през интернет и каталожния бизнес клиенти.
По този начин базираната в Стокхолм компания бе в състояние да продължи постигнатата през април (ръст от 1%) и през май (стагнация) стабилизация след свързаните с лошото време загуби при сравнимите продажби през първите три месеца на тази година.
H&M вече разкри, че има ръст от 14 на сто в първите 17 дни на юни, което говори за един здравословен старт на фискалното трето тримесечие, след като нежеланието на потребителите да пазаруват на основния пазар в Европа, доведе до по-мрачни прогнози от планираното и по-голям спад на печалбата от очакваното през второто тримесечие.
Главният изпълнителен директор Карл-Йохан Першон заяви тогава, че новите линии са се продавали изненадващо добре до момента през юни. Но той предупреди, че това може да се дължи на голямото търсене, след като студеното време задържа пролетното пазаруване, а не на увеличение на основното търсене.
Компаниите за облекло са изправени пред трудни времена в Европа, тъй като икономическата криза и несигурните перспективи карат потребителите да са сдържани в покупките си, а H&M се сблъска с нарастваща конкуренция в ниския ценови сегмент.
H&M, която развива по-голямата част от дейността си в Европа, не пожелава да коментира по-подробно данните си в понеделник.
Акциите на компанията, които отчитат спад от 3% на годишна база, но от началото на годината са поскъпнали със 6%, се търгуват на стойност 238,30 крони, или ръст от 0,46% за деня. По този начин стойността на компанията надвишава 22,8 пъти прогнозната печалба за 2013 г. Същевременно съотношението P/E на конкурента Inditex е 23,4, показват данните на Thomson Reuters.
В България H&M влезе през март 2012 г. и в момента има 9 магазина в страната, от които пет са в София. Шведската компания обяви продажби в размер на 120 млн. шведски крони (13,9 млн. евро) от дейността си през първата финансова година България.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“