Посетителите на Ню Йорк тази седмица ще се натъкнат на произведения на изкуството с обща стойност 2 млрд. долара, които се предлагат в рамките на различни панаири и търгове.
Но високите резултати на пазара на съвременно изкуство подсказват все повече, че голяма част от творбите, представени на събитието Frieze New York, може да са продадени, преди да се появят на самия панаир, пише The Art Newspaper.
„Няма съмнение, че има много повече предварителни продажби отпреди“, твърди един от нюйоркските колекционери, който пожела да остане анонимен.
„Шокиран съм колко много галерии са изпратили на клиентите си списъци с всички неща, които ще представят. Получих десетки, не, стотици имейли“, допълва той.
Увеличаването на броя на предварително продадените произведения е задвижвано от интензивната конкуренция между галериите, които се опитват да привлекат колекционерите. От своя страна самите ценители са в неспирна борба за по-добри произведения.
„Бих казал, че сме продали предварително по-голяма част от работите на нашия щанд на колекционери от Ню Йорк и Европа“, заяви Джоел Меслър, участник в събитието. „Това е въпрос на търсене и предлагане. Обещал съм на колекционерите неща и сега ги доставям“. Меслър добавя, че въпреки това е важно да има и свободни произведения по време на панаира.
За търговците предварителните продажби имат своите предимства. Те дават на галериите повече време да представят работите в специфични колекции, без да се налага да взимат прибързани решения.
Друг фактор е високата цена за участие в панаирите – от наема на щанда, до доставките и застраховките. Всичко това увеличава финансовия натиск върху галериите.
„Най-доброто нещо е да продадеш предварително достатъчно, за да покриеш разходите си. След това, когато отидеш на панаира, ситуацията е по-малко стресираща“, посочва Джеймс Фуентес, също участник в тазгодишното събитие в Ню Йорк.
В крайна сметка предварителната продажба е маркетингова стратегия.
„Ако един търговец продаде предварително шест от осемте картини, които ще изложи, е много по-лесно после да продаде останалите две. Това дава увереност на потенциалния купувач, тъй като той знае, че други вече са направили покупка“, твърди колекционер от Ню Йорк.
От друга страна много колекционери предпочитат да купуват произведения от панаири, без да ги посещават реално и нямат търпение да започне VIP откриването.


Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
Мъж е в болница след побой от 73-годишен в Казанлък