Големите производители на яхти, чиито плавателни съдове струват около 100 млн. долара без данъците, насочват вниманието си към китайските богаташи, пише Straits Times.
Въпреки дългата си крайбрежна ивица и многочисленото си население, в което влизат хиляди мултимилионери, Китай разполага само с 3000 яхти за отдих, а бизнесът с тях остава неразработена ниша. За разлика от това в САЩ на всеки 15 жители се пада по един плавателен съд (включително малки лодки) .
Труго Камински, ръководител на операциите на италианския производител Sanlorenzo в Китай, успява да продаде две яхти в Китай през 2003 г.
„Тогава нямаше никакви правила, нямаше пристанище, никаква култура, свързана с яхтите“, посочва той, подчертавайки, че и сега на фирмата ѝ се налага да „образова“ хората, които за пръв път си взимат яхти.
"Помислете за автомобилната индустрия. Преди 10 до 15 години никой не очакваше, че Китай ще стане най-големият пазар в света, а сега същото нещо се случва и с яхтинг индустрията“, коментира Камински.
Две големи европейски компании, които произвеждат яхти, британската Sunseeker и италианската Feretti, бяха купени от китайски фирми през последните години.
По думите на Камински китайските купувачи имат доста по-различни изисквания от тези от западните страни.
„В Европа ще използвате яхтата за круиз за две или три седмици. В Китай я използват за еднодневни круизи, така че не се нуждаят от много кабини, но искат голямо СПА помещение и място за забавление“, посочва той.
На Запад капитанът и екипажа често са разглеждани като част от семейството. В Китай обаче кухнята и щурвала трябва да бъдат отделени. Освен това китайските клиенти предпочитат кръгли маси за ядене, караоке машини, маса за маджонг и повече сянка.
Има и други различия.
„Пазарът наистина работи в обратна посока“, коментира Пол Блан, директор на производителя на яхти Jeanneau за Азиатско-тихоокеанския регион. По думите му в Китай първо започват да се продават големи лодки, а след това купувачите се насочват към по-малки плавателни средства.
„В Европа е обратното – хората започват с малки лодки, а когато придобият повече опит и натрупат повече средства, купуват по-големи“, твърди Блан.
Според него растежът в страната е бърз, но данъците върху вноса и почти пълната липса на публични яхтени пристанища, са пречка пред индустрията. Почти цялата инфраструктура се управлява от елитни частни яхтени клубове, членствата в които струват от 700 000 до 1 млн. юана.
Тези суми нямат никакво значение за купувачите на големи яхти, твърди Йона Кан, директор продажби на Silver Yachts, която създава кораби с дължина над 70 метра. До момента компанията е продала само три кораба – два на купувачи от Близкия изток и един на купувач от САЩ. Въпреки че не разкрива стойността на сделките, сумата е достаттчна, за да поддържа бизнеса си.
Сега Silver Yachts се насочва към азиатските клиенти.
"Нашите яхти ще бъдат купени от модерни китайци, които вече са били във всички най-добри хотели по света и вече искат нещо специално, с което да ходят на места, на които никой друг не е бил“, коментира Кан.
Търсенето на яхти срещна сериозна пречка миналата година в лицето на строгите антикорупционни мерки, които китайският президент Си Дзинпин въведе. Но Кан твърди, че компанията е насочена към други клиенти, които не извършват злоупотреби.
„Тяхното богатство е публично и признато от правителството“, допълва той.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна