IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бъдещето на круизната индустрия се крие в Азия

Все повече китайци проявяват интерес към пътешествия с круиз

20:39 | 30.05.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Китайската средна класа проявява любопитство към круизите, а компаниите са готови да се възползват от това.

Круизните фирми се обзалагат, че все повече хора от средната класа в Китай имат желание да опитат шоколадовите бюфети и да се разходят по красивите палуби на техните кораби. А това води до пускането на все повече плавателни средства, които целогодишно да изпълняват желанията на хората от континенталната част на азиатската страна, пише BusinessWeek. 

Очаква се до 2017 г. Китай да се превърне във втория най-голям круизен пазар в света след САЩ. Анализаторите прогнозират, че пазарът ще се радва на далеч по-високи темпове на растеж, отколкото тези в Северна Америка и Европа, въпреки че във въпросните части на света круизите са добре познати.

Carnival, най-големият играч на круизния пазар, който разполага с общо 10 бранда и повече от 100 кораба, планира да пусне четири нови кораба в Китай следващата година. Азиатската круизна асоциация разкри в доклада си за 2013 г., че търсенето на круизи в региона ще се утрои до 2020 г., достигайки 3,8 млн. пътуващи. 1,6 млн. от тях ще са от Китай.

“Азиатският пазар е огромен и ще бъде много важен през следващите 10 до 20 години“, заяви изпълнителният директор на Carnival Арнолд Доналд. По думите му компанията никога не е била толкова ангажирана с китайския пазар, а в момента той има огромно стратегическо значение за нея.

Втората по големина круизна компания в света, Royal Caribbean Cruises, изненада мнозина представители на индустрията миналия месец, когато обяви, че планира да премести чисто новия си кораб Quantum of the Seas от Ню Йорк в Шанхай през май. Традиционно индустрията оставя по-старите си кораби в Азия, но се очаква тази практика да остане в миналото, тъй като търсенето от страна на китайските потребители става все по-голямо.

Въпреки огромното население на Китай и вероятността круизните линии да се възползват от този факт, предлагайки по-високи средни цени в Шанхай и Хонконг, отколкото тези за карибските маршрути, индустрията е изправена пред редица предизвикателства, свързани с развитието на пазара.

По думите на Доналд първият и най-голям страх на всички е, че по-голяма част от китайците нямат никаква представа какво представлява круизното плаване. В Европа и САЩ този тип пътешествия са достатъчно популярни, хората имат впечатления от тях, докато в азиатската страна нямат понятие какво е круиз, допълва той.

Корабите в Азия вероятно ще плават на по-кратки маршрути от стандартните в Северна Америка, които включват седем или 10 нощувки. Това се дължи на по-кратките годишни отпуски, които получават повечето китайски служители. Круизните компании пък мислят какви удобства да създадат на борда на корабите си, за да отговорят на очакванията на азиатските потребители. Princess Cruises например отвори суши ресторант с 66 места.

Carnival ще прехвърли два от по-големите си кораби от своята Holland America Line към Австралия. Става дума за корабите Ryndam и Statendam. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:24 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от На път виж още

Коментари

Финанси виж още