Carnival Corporation ще пусне четвърти кораб в Китай през април следващата година. Стъпката е поредният ѝ опит за надмощие в битката за пътници в бързо развиващия се круизен пазар.
Базираната в Маями круизна компания е най-голямата по рода си в света. Тя планира да трансферира кораба Costa Serena към Шанхай, пише Bloomberg. Така той ще се присъедини към другите три плавателни съда на компанията, които пътуват до пристанища в Япония и Южна Корея, разкри главният оперативен директор на Carnival Алън Бъкълу.
Carnival се опитва да запази позициите си, изправяйки се лице в лице с Royal Caribbean International, който е вторият най-голям круизен оператор в света. Миналия месец Royal Carribean обяви, че новият ѝ кораб Quantum of the Seas ще може да превозва до 4180 гости. Той ще отплава от Шанхай през следващия май и ще пътува до Япония и Корея.
Круизните ваканции са сравнително нова възможност за пътуване в Китай. Carnival беше първата компания, която се престраши да предложи услугите си в региона още през 2006 г. Азиатската страна е на път да стане вторият по големина пазар в света след САЩ до 2017 г., твърди World Travel Market and Euromonitor International
Китайците, заминаващи на круизи, обикновено са по-млади от тези в Европа и САЩ. Пътуват предимно хора между 25 и 45-годишна възраст, които често са придружавани от децата и родителите си, посочва Бъкълу. Тъй като китайците имат по-малко време за почивка, маршрутите са по-кратки, а самите пътешествия са между три и пет дни.
По думите на Бъкълу една от причините китайският круизен пазар да се разраства толкова бързо е фактът, че по-младите клиенти са много активни в социалните мрежи.
„Те правят снимки на ястията, които хапват, споделяйки фотографиите със свои приятели. Така круизната история се разпространява по-бързо“, посочва той.
Седемгодишният кораб Costa Serena включва СПА център на две нива, който разполага и с турска баня, симулатор на автомобилни състезания, водна пързалка, казино и открита алея за бягане. От Carnival смятат да променят менюто, забавленията и стоките в магазините за подаръци, така че те да отговарят на вкусовете на китайските потребители. Компанията ще предлага редица луксозни европейски и американски марки.
През последните години Carnival се опитва да подобри имиджа си и да успокои пътниците си след трагичния случай с кораба Costa Concordia, който потъна край италианския бряг през 2012 г. Друг случай, който изключително притеснява туристите, е пожарът на круизния кораб Triumph.
За да се справи с всичко това, компанията провежда силна маркетингова кампания, за която плати 25 млн. долара. Освен това е направила огромни инвестиции в безопасността и забавленията, които се предлагат на нейните кораби.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ