IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Gillette губи в онлайн пазара за бръснарски принадлежности

Онлайн търговията се разраства все по-бързо, но компанията контролира едва 20% от него

10:29 | 23.06.15 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Онлайн пазарът за бръснарски ножчета съществува едва от няколко години, но нещата бързо се променят. Онлайн продажбите на мъжки принадлежности за бръснене в САЩ са се удвоили за годината до май 2015 г., достигайки 263 млн. долара, твърди The Wall Street Journal, базирайки се на данни от изследване на Slice Intelligence.

Това е около 8% от пазара, оценяван на близо 3 млрд. долара, и е голяма изненада за хората, които следят развитията.

Темпото обаче се забързва все повече. През първите пет месеца на 2015 г. онлайн продажбите възлизат на 141 млн. долара, двойно повече в сравнение с предишната година.

Промяната в навиците за пазаруване обаче разтърси лидера на пазара Gillette. Онлайн продажбите на производителя в САЩ растат бързо, но скоростта при конкурентите му е много по-голяма.

Procter & Gamble Co., която притежава марката Gillette, управлява повече от 60% от много по-големия, но свиващ се пазар на дребно. В онлайн търговията обаче компанията контролира само 20%.

Несъответствието накара Gillette да предприеме няколко стъпки. В момента марката се опитва да се конкурира в стойността на продуктите си. Промяната е съществена за бизнес, който дълго време предлагаше на високи цени ножчета си с пет остриета и самобръсначки с движещи се глави.

В момента лидер на пазара в САЩ е Dollar Shave Club. Компанията започна преди три години като стартъп начинание, но тази година вероятно ще успее да генерира 140 млн. долара от продажби. Фирмата се оценява на 615 млн. долара, след като наскоро сключи споразумение за 75 млн. долара финансиране.

На пазара се появиха и други конкуренти, а P&G отговори на новото съперничество с опит да популяризира онлайн абонаментните си планове към Gillette Shave Club, чийто членове получават намаления в онлайн магазина.

Засега обаче кампанията не е особено успешна, а именно спечелването на онлайн клиенти е изключително важно за Gillette. Прогнозите на P&G са, че годишният растеж на онлайн продажбите на бръснарски ножчета на компанията ще достигне до 25% през следващите пет години.

Продажбите на P&G на бръснарски принадлежности, които се формират основно от Gillette, като цяло спаднаха с 3% за деветте месеца до март 2015 г., достигайки 5,75 млрд. долара. Освен мигрирането на клиентите към онлайн пазаруването, като основна причина за спада компанията посочва колебанията на долара през последните месеци.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:11 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още