Южноафриканците се пренасочват все повече от вносните големи брандове уиски към редица създавани в страната марки бренди, предава Ройтерс.
Тенденцията, подхранвана от икономическата стагнация, която задушава разходите, доведе до първото увеличение на покупките на бренди от повече от десетилетие и до спад на продажбите на по-скъпото уиски.
Това е неочакван обрат за страна, към която мултинационалните компании Pernod Ricard и Diageo се насочиха заради възможностите за голям растеж на техните марки уиски и от години се радват на скок на продажбите сред развиващата се средна класа. Pernod Ricard продава повече Jameson в Южна Африка, отколкото в която и да е част на света освен САЩ.
Брендито все още изостава от своя конкурент в надпреварата за спиртна напитка номер едно с известна разлика – 32 млн. литра продадени годишно спрямо 39 млн. литра уиски. Но разликата е намаляла почти наполовина от 2014 г. насам.
"В кварталното заведение двойно бренди се предлага на същата цена като единичен Jameson”, коментира 36-годишният Фред Бестър, който е консултант по продажби за технологични стартъпи в Йоханесбург. „Ето защо сега пия бренди“.
И все пак международните компании отвръщат на удара. Те променят фокуса си към по-достъпни марки уиски.
Pernod Ricard не разкрива резултати по страни, но посочва, че брендито отнема от пазарния ѝ дял в Южна Африка заради по-ниската си цена.
Холивудският актьор Дон Чийдъл може да бъде видян как отпива Chivas Regal на голям билборд, разположен на един от най-натоварените пътища в страната.
Pernod Ricard също залага на по-сериозна маркетингова компания за своя по-достъпен премиум бранд Ballantine’s. Тя се опитва да привлече потребителите с „подаръчни пакети“, коментират от фирмата – обикновено с безплатна стъклена чаша или две при покупка на бутилка.
Британската Diageo, която е играч номер едно на пазара, отчита 6% спад на обема на продаденото уиски за миналата година. Но твърди, че тази година се възползва от пускането на Johnnie Walker Green Label в страната, който е по-достъпен от Blue Label. За сравнение той струва 47 долара, а Blue Label – 160 долара.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 8 години "Johnnie Walker Green Label е по-достъпен от Blue Label. За сравнение той струва 47 долара, а Blue Label 160 долара."Хахаха...тоя долар вече съвсем нищо не струва...преди 150 години за 160 долара сигур ше са купували цялата кръчма , барабар с кръчмарката ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар